Mammaen min er tynnere enn mammaen din!!!

Hold kjeften på deg’a….

Husker dere i de gode gamle dager da vi unger lekte ute hele tiden.. Foreldrene våre måtte lete etter oss da det var tid for middag…men de kunne ikke finne oss på tørre møkka fordi vi var altfor opptatte med å leke.. Vi spilte cupfinaler hver eneste ettermiddag på en grønn slette sålenge vi var mange nok..og hvis ikke så var det straffekonk og alle ville være Grobbelar.. Vi sykla innspurten i Tour de France på syklene vi hadde modifisert selv  selvom ikke en kjeft av oss hadde sett en eneste snurt av proffsykling noengang…. Vi gikk på isen på vinteren.. Vi klatra i trær uten EU sand under..  Noen ganger gjorde vi tilogmed noe så kjedelig som å leke med kongledyr -hvis vi hadde klart å stjele med oss en fyrstikkeske ut-,  

Det var ikke til å unngå at vi fikk blåveiser, donaldkuler, kutt, skrubbsår, grønske på knærne, etc etc på grunn av alt vi fant på…  Det var dessverre heller ikke til å unngå at det ble krangling..noen ganger slåssing… men en strofe husker vi alle fra krangling da vi var små…: “bare vent…pappaen min er sterkere enn pappaen din”..

Når man så har kommet levende ut av den tiden…og nå har blitt voksen.. og ser hva som rører seg i bloggverdenen….særlig blandt disse rosabloggerne… ja da kan man ikke annet enn å undre på hva som kommer til å skje med ungene i dette landet… hvor merkede blir disse barna av sine perfeksjonistiske bloggmødre? Hvordan i all verden kommer det til å gå med disse ungene med perfeksjonismen banket inn allerede fra baby-stadiet.. Jeg kan jo ikke annet enn å tenke meg litt frem i tid og se for meg en barnehage full av disse rosa-ungene…der de leker og så begynner å krangle…

-mammaen min er tynnere enn mammaen din…

-mammaen min har finere silikonpupper enn mammaen din…

-mammaen min har flere klikk på bloggen sin enn mammen din…

-mammaen min kjøper dyrere klær enn mammaen din…

-mammaen min tar mer botox enn mammaen din…

-mammaen min har det ryddigere enn mammaen din….

-mammaen min går mer på trening enn mammaen din…

-mammaen min tok bilde etter jeg ble født mye tidligere enn mammaen din…

-mammaen min lager mye finere kalender enn mammaen din….

-mammaen min…. (fyll inn i kommentarfeltet)

 

God fredag 🙂

10 kommentarer
    1. Åå fantastisk innlegg.. ble sittende og tenke tilbake i tid på hbor mye vi barna var ute og styrte. Hvir morro det var.. ikke mobil,nett ingenting.. ♥
      Mamman min er sunnere en mamman din
      mamman min baker mye penere kaker en mamman din

    2. Ja..
      vi kom hjem me gjørme til øra og et smil om munnen.
      trynte på sykkel.. ramla fra trær og husker.. lagde egne hytter og husker som vertfall ikke var godkjent fra noensteder..
      Ikke minst vi gikk bort til venner og spurte om å leke sammen.
      når sist ringde det på min dør uten at jeg viste hvem de var??

    3. Aaaaawh barndomsminner! Det var jaggu tider det. Den gang barn fikk være barn! 🙂
      Kjenner meg igjen på alle punkter.
      Bom på boks og plommeslang :3
      …usj. verden går inn i en skremmene tid.

    4. Jeg husker tiden hvor og gå i skogen med sag, hammer og spiker, ikke var noe problem.. Da hustelefonen hadde ledning! Ta folk hadde til til og tegne flotte telefontegninger..
      Jeg husker det ikke var noe problem, og gå gatelangs bort til venner.. Nå må man omtrent ha politi eskorte for at barna våre ikke skal bli kidnappet..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg