Urettferdig… Idrett sucks..!

Buuufuckingshuuu..!!!

Jada….livet er urettferdig… Det er urettferdig at de andre er bedre enn oss til å smøre ski… Det er urettferdig at de andre er bedre enn oss… Det er urettferdig at noen er bedre enn Norge til noe som helst..

Det er rett og slett urettferdige lag i OL…!!

Men dette er vi jo vant til…. Det begynte jo da vi var små… på løkka… og skulle velge lag… Alle husker vel han lille kjukken som alltid stod igjen… og så måtte vi krangle om hvem som skulle få han på laget… Og etter vært så kom det ei jente og ville være med.. Ingen ville jo velge henne…men vi gjorde det jo… for storebroren hennes var, nettopp, stor….

Urettferdigheten ble ikke noe bedre etter vi begynte på skolen… for der var gymlæreren på 54 som aller helst ville hengt opp alle elevene etter nesa i ribbeveggen og sitte på ræva og lese om fluefiske og lakseoppdrett… Han dreit jo i hvem som var på lag.. Han pekte bare… og plutselig skulle du spille rompefotball på lag med han lille tjukken og hu jenta… Klagde du så kom gymlæreren bort og skulle gi deg en passiar om rak rygg og stramme rompeballer som han leste seg til en gang han satt på en utedo på en av hans lange gåturer der han hadde gått seg bort og tjuvlånte en utedo langt oppi skogen…

På videregående ble det så blanda lag i gymmen…. for læreren hadde hatt pedagogikk..i motsetning til han på barneskolen som ble gymlærer for å kunne plage unger.. Problemet da var jo bare at jentene stort sett heller fiksa håret enn å stå klar til å briljere med begerslag i volleyballen… Samtidig opplevde man å møte på gutter med så lite ballfølelse at du bare vet at de må ha forstuet pungen på en eller annen måte under sexuell aktivitet i voksen alder.. Jeg gikk faktisk på skole med en med så dårlig dybdesyn at glemte du deg bort og sentret basketballen til han innenfor straffesonen så pælmet han ballen så hardt i plata at ballen spratt ut til midten…hver gang… Han er nok antakeligvis norgesrekordholder i pung-forstuing…

OL turneringen i ishockey er litt som da man var liten… manageren velger lag… og innimellom så er det en han helst ikke vil ha med..men så er det en som ikke kan.. og da er det “ok da.. pakk bagen din du og da”… Morsomt er det at OL turneringen i ishockey er et sted man igjen kan oppleve “førster i alt”… Zucca, Chara, Kopitar, Ovechkin, etc.. Alle er først i alt på sine lag… Det som er helt sikkert er at man hører ikke ordene “disse lagene er urettferdige”… Sånne ting hører vi gjerne andre steder…. men ikke på OL-isen… men du verden… Guttungen mot meg… Brekhus mot Tyson… HBK mot Barcelona… Geriatriks mot Boston Bruins… Norge mot Canada… Men kampene spilles… uten at man stopper etter 10 minutter for å bytte drakter for å få mer rettferdige lag..

Sånn er idrett…

Sånn er OL…

16 kommentarer
    1. Jeg ble heller aldri valgt for jeg stinker i all sport..
      Hvis noen valgte meg var det vel pga konglene i håret og dådyrblikket..
      Som om det hjalp i volleyball…eh..

    2. Fru Redaksjon: Det ville hjulpet med den gymlæreren jeg hadde på videregående.. Han kunne faktisk løpe i sakte film med flexede muskler for nettopp å kunne bli beundret av unge kvinners dådyrblikk…

    3. Som vanlig en god beskrivelse av livets mange utfordringer. Jeg var ikke den lille tjukke gutten.. jeg var han som var så tynn og liten at han ikke ble lagt merke til….. 🙂

    4. Så du er Canada du altså 🙂 Herlig skrevet. Ja , det er sånn det er her i livet, noen er små og noen er store, og vil man være med å leke får man tåle å tape… Selv om det kanskje ikke var så mye valg i gymtimene… Jeg likte ikke gym, var ikke tjukk, men dårlig i gym, selv om jeg var opptatt av å prøve å slår riktig i volleyball, enn å fikse på hår og sminke 🙂 Men sånn er livet, noe er man mindre god i. Enten jobbe rman for å bli bedre, eller man velger seg andre arenaer 🙂

    5. frodith: haha… For min sønn er jeg nok Canada på hockeybanen 😉 Vi har vel alle våre arenaer..prob er vel når enkelte skal syte seg inn på en ny arena 🙂

    6. cathrinehenriksen- EN KRIGER FRA EN ANNEN VERDEN: Uffda… Nå spørs det jo hva slags baller da… Om der var ballene til han gamle gymlæreren som flakset rundt ville jeg skulket og 😉

    7. Idrett… Det er sånn jeg drev med før i tiden. Og det er bare gøy hvis en selv driver idretten. Så se idrett på tv er ikke noe, for meg.
      Før var jeg alltid den som ble sistevalgt i ALT av sport.
      Men nå har jeg en sær sport som innebærer at vi kler oss opp i middelalderklær og slår på hverandre med tidsiktig våpen.
      ( Nå blir jeg en av de første som bli valgt <3 )
      http://www.kongshirden.no ( Så slipper jeg å forklare hva dette er for noe..hehe )

    8. Lithanna: hehe.. vel, det er jo et greit standpunkt det.. å ikke bedrive eller se trafisjonell idrett og heller velge noe annet 🙂
      Hmm…dæljing med sverd ser og høres jo unektelig litt morsomt ut 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg