Det er 1 mars! Det er vår !!

1 mars, grønn plen, varmegrader og ingen åpenbar frykt for å gå utenfor døra lenger.. Ingen sjans for å kjenne snørra fryse til is i nesa.. Ingen sjans å komme ut til en cm stålis på bilruta.. Ingen sjans for neglesprett på henda og tæra… Ingen sjans for å se ut som en utkledd Michelinmann pga alle lagene med klær…

Nå er ikke dette normalen for Hønefoss egentlig på denne tiden av året.. 1 mars er egentlig tiden da snøen begynner så smått å smelte.. 1 mars er tiden da ungene omsider begynner komme hjem med bikkjedritt på sko og klær pga eieres latskap.. 1 mars er dagen da de aller fleste begynner å tenke på en to måneders hestekur på treningsstudio for å se sånn nogenlunde bra ut i de 4 ukene det er varmt nok til å kle av seg i dette landet..

En venn av meg skrev på Facebook at han hadde igjen 6 paller med ved etter denne vinteren.. Jeg tenker at han bare skal spare på de jeg…sjansen er vel stor for at han må bruke veden i fellesferien..

Jeg har egentlig ingen tro på at våren virkelig er her nå..jeg tror dessverre at vi midt i mars eller noe sånt får en halvmeter snø, vi får kaos, vi får ikke kø på E16 igjen, vi får sutrefolk i media fordi fotballsesongen må startes på snø og vi får skyhøye forsikringspremier på grunn av all kræsjingen..

Hva skjer denne helgen da?

Ringerike Panthers i 1 div spiller sin siste kamp for sesongen borte mot Skien.. Resultatet er likegyldig i forhold til tabell, 4 plassen er klar.. Men jeg regner vel med at de vil avslutte med stil. Skien er jo en god six-pack unna så tilskuere skulle ha god sjans til å komme i stemning på vei ned.

Ringerike Panthers U13 spiller dobbeltkamp på Jordal i morgen. U13 spiller mot Jordal jenter…som er med i en gutteserie…som har en kvinnelig lagleder….som forlanger at motstander spiller etter jenteregler….i gutteserien…. Er det bare jeg som tenker at hu tar feil?

Geriatriks har sin siste hjemmekamp på onsdag…den vil bli behørig omtalt 😉

Det er 1 mars.. Nå kommer våren..! Snart skal vi igjen sitte på terrassen..nyte en Duggfrisk og/eller et glass rødt.. Men enn så lenge får vi gjøre det inne 🙂

God lørdag 🙂

17 kommentarer

Siste innlegg