Blogg-eliten….Topp 10, jenter 18-24…

Gode eller dårlige forbilder…?

Hva har de på forsiden på bloggen sin i dag…onsdag 12 mars 2014… og er det egentlig disse jentene unge jenter bør ha et se-opp-til forhold til…?

Litt mentalt påvirket av å lese en annen bloggers innlegg om de såkalte rosabloggere osv., og fordi jeg privat har unge påvirkbare mennesker i hus, så ble jeg sittende å tenke litt og lese litt og så begynte tankekverna å gå…. Selvfølgelig først etter å ha ristet ganske mye på hodet…

Kall de rosabloggere, antrekksbloggere, sminkebloggere, hårbloggere, mammabloggere, kroppsbloggere, kall de hva du vil…kall de absolutt hva du måtte føle for… Faktum er uansett at topp 10 kvinnelige bloggere mellom 18-24 år har et ufattelig antall lesere daglig og har dermed en uvirkelig stor påvirkningskraft på unge mennesker i norges land… Disse 10 kan altså med særdeles få tastetrykk forandre en opinion…forandre en virkelighet… starte en trend… avslutte en trend.. sette griller i hodet på unge påvirkelige barn og ungdommer… De kan med sine innlegg sette igang en bevegelse for eller mot sunne eller usunne vaner… De kan med sine kanskje ikke alltid så helt gjennomtenkte meninger være med på farlige utviklinger i samfunnet…

Etter min mening så mener jeg at det er rett og slett farlig om unge jenter tror at det er det flesteparten av  topp-10  presenterer som er representativt for oppveksten… Jeg mener det er farlig at det er disse jentene som er idolene til en oppvoksende generasjon… Jeg mener det er farlig at mange av disse 10 dyrkes av unge mennesker for det og de livsvalg de tar… Jeg mener det er særdeles farlig om en tjene-penger-på-blogging mentalitet erstatter behovet for en skikkelig og ordentlig utdannelse… I en tid da unge mennesker ikke engang tør å stå i dusjen sammen pga kropp osv…så er det samtidig de samme folka som forherliger kropp, klær, hår og sminke, dvs det perfekte utseendet og påkledning som ligger på topp og blir lest mest av de samme unge dusj-redde menneskene… Hvorfor boikottes ikke perfekt-mafiaen??..

Nå kan man jo håpe at det er de samme 40-50 tusen som leser topp-10 om hverandre…men tilogmed min sakte men sikkert svinnende hjerne tror ikke på det selv engang… For moro skyld har jeg da “tatt et øyeblikksbilde” i dag… og her kommer essensen…budskapet.. meningene…

-rompa blir sååååå fin i dennne og denne buksen…og jeg kan ikke leve uten clipshår og kreppetang…

-jeg hadde en såååå stygg tattoo på rompa….men nå er den fin altså….etter cover up

-leppene mine så såååå stygge ut…men nå er de fine…bare 20 sprøyter og masse blod…

-alle andre er sååååå ego og tenker bare på utseende og sånn….og forresten..denne hårkuren er bra altså…

-det er såååå deilig å vise antrekk i solen altså…har ventet såååå lenge på det…

-giveaway er såååå kult… og jeg gleder meg såååå til å reise altså…..

-disse sangene er bare sååå kule…men har sååå panic for at det blir for mye altså…

-jeg har såååå lyst på lappen altså…. og så har jeg såååå lyst på en rosa bil….

-jeg jobber sååå mye nå…..men gleder meg sååååå mye til kosetid med venner og kjæreste…

-jeg er sååååå fornøyd med de nye vippene og neglene altså….

 

Nå er det ikke på noen måte sånn at jeg mener at disse topp-10 jentene skal måtte stå til ansvar for noen for den type blogg de skriver… Alle har jo rett til sine meninger… de har.. vi har… og jeg har…

Jeg håper bare de som vokser opp klarer å bruke hodet..

 

10 kommentarer
    1. interessant innlegg, tiden vil vise konsekvensene av denne steke påvirkningen…
      Og ja, jeg ser at mine døtre lar seg påvirke. Selv om de går på skole og trener 5 dager i uken… er det ikke et minutt de ikke er logget på for å få med seg verdens nyhetene – og i en viss alder en det en del som tror at …dette er sånn ALLE HAR DET…

    2. dansemamma: Som sagt….. alle har lov til å ha sine meninger og tir å ytre det de vil på sin egen blogg… Det blir bare enda mer opp til andre å være motvekten til det som skjer blant de som har som favorittøvelse å løpe å hente pakke på posten…

    3. Hehe, tror du henter inspirasjon jeg 😉 Ser for meg Geriatriks bloggen snart: Åååå nå må jeg løøøpe av steed for å hente pakken med Dayline hairextension ultralight curly hockeylookalike, så jeg blir hårfin til sesongstart. Blir såååå nyyyyyydelig 😉

    4. Hehe, syntes å erindre at jeg ikke var så smart selv heller i den alderen. Jeg har også en vag fornemmelse at jeg fremdeles ikke er såååååååå smart nå heller. Men det innrømmer jeg selvfølgelig aldri! Men nå er jeg ganske sååååååå tørst, og hadde det ikke vært for at jeg begynner å mistenke puben på hjørnet for å være roten til alle mine mageproblemer, så hadde jeg vel også løpt sååååå fort ned dit. Men det blir nok til at jeg rusler i stedet. Livet er hardt!

    5. tombola: Det er viktig å ta seg tid til å stoppe og lukte på rosene….alternativt gå rolig forbi slik at man ikke misser serveringstiden på puben…

    6. Roser? Er noen hestehov oppe i skråningen, men roser har jeg ikke sett så mye av i bedene enda. Men, når sant skal sies, så har jeg ikke kikket så mye etter dem heller. Så imidlertid at en nabodame var tøff nok til å hoppe inn i bedet til Wilh.Wilhelmsen (borte i gaten) hvor hun rappet med seg et par rhododendronskudd…

    7. Ha, ha, ha.. som vanleg.. Dagens latter her.. Spes morsomt det svaret frå kompisen din om geriatriksbloggen 🙂 Heilt enig med deg. Kunne ikkje sagt det bedre sjølv.. 🙂 usedvanleg god til å sette ord på verden rundt deg 🙂 ha ein kjempe fin onsdagskveld!! Lille løøørdag!! Mannen har funne seg ei øl..No hiv eg meg rundt med en cider før eg legg meg. Craaazyyy 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg