Jeg, en matblogger…?

Nope… Det går i dass hver gang..

Denne bloggen kunne nå lett gått i dvale fordi hockeyserien jo som kjent er slutt og jeg finner det i overkant slitsomt å sitte å bare finne på kampreferater for å tilfredsstille de 48 daglige lesernes sult på mål og assist laget av gamlinger på Hønefoss… Da måtte jeg jo jugi på Bjørn mål og soft og elegant mottak av puck… Jeg måtte ha gjort Sondre til toppscorer og poengplukker og jeg måtte ha skrevet at Dagfinn spilte venstreving.. Alle som vet litt om Geriatriks vet jo at det må snø oppover før eksemplene her skjer..

Men; bloggen går slettes ikke i dvale. Tiden vi går inn i nå kalles off-season eller silly-season av mange…jeg velger å betrakte tiden som kommer i første omgang som vente-season.. Vente på vår.. Vente på sommer.. Vente på sol.. Vente på å grille.. Vente på neste sesong..

Hva gjør man så med tiden man har mens man driver med all denne ventingen.. Jo, man kan feks lage mat.. Og da kommer vi til overskriften… Jeg har etter vært begynt å lage litt mat jeg og. Der hvor min tidligere kulinariske briljering begrenset seg til “bryter to knepp til høyre og ovnen på 220 grader” så har jeg nå faktisk begynt å plukke opp kniven til annet enn å dele grandisen i 4..

Mitt problem med å være matblogger er rett og slett at jeg glemmer å ta bilde da maten er ferdig og skal spises…da er jeg jo sulten og, nettopp, spiser maten mens den enda er varm osv.. Dette skjedde også her om dagen som bildene vil vise..dog var maten denne gang til fruen men jeg glemte alikevel fordi hun var jo sulten etter lang dag på jobb..

Så denne gang ble det: Laks skåret i terninger, stekt på sterk varme i olje og krydret med hvitløk. Lagt på en salat.

VOALLA!!!!!

(dere får tenke dere hvordan det så ut i ferdig tilstand…)

12 kommentarer
    1. Ha-ha, ja man trenger kanskje litt øving for å bli matblogger 😀 tror det faktisk.. Jeg er ennå på gamlestadiet dit jeg da, med kniven som deler Grandisen, for det meste 😉 Så jeg kommer nok aldri til å matblogge.. Men det er hørtes godt ut da, om jeg ikke aner Hvordan det så ut.. he-he

    2. Jaja, two out of three aint bad, neste gang greier du å slite gaffelen ut av hånden hendes, sope det sammen igjen og knipse. Venter spent!

    3. Ahahhha den hele laksebiten der. Wow! 🙂
      Hue hue hue- Matblogging er matblogging, fantasien setter grenser. Kan vel skrive mye på en blogg om det å steke en Grandiosa.
      1. Kjøp den
      2. Skru på oven
      3. Ta pizzaen ut av pappen
      4. Ta plastikken av pizzaen.
      5. vent på at oven er varm nok.
      6. stek pizza i 20 minutter.
      7 ta pizzaen ut. ( pass på å ikke brenn deg) ta pizza på tallerken. Et. XD
      Pondusinspirert. hi hi hi.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg