Stakkars dagens ungdom…

De skamdårlige idolene og forbildene…

Hva???…sier du nå sikkert og tenker at han der kan jo umulig ha fått med seg noenting av dagens idoler og forbilder..men det har jeg da.. Jeg vet alt om Mylig Citrus, Juster Beaver og On Directen jeg..

Hvorfor kommer det så et innlegg, et godt innlegg og om jeg kan få skrive det selv, og det kan jeg jo for det er jo tross alt min blogg…. jo det skal jeg da med glede fortelle.. I dag til middag ble vi sittende og snakke alle sammen etter at mesteparten av den fabelaktige hjemmelagde tomatsuppen (sorry, glemte å ta bilde) var fortært.. Vi forsøkte så å forklare for guttene viktigheten av å ikke la rare navn på mat stoppe dem i å smake på mat….det er jo feks ikke noe galt i beversuppe, gjeddetungemos, syltede saueballer, kokte skjelende bulgarske øyeepler fra frittgående lamaer eller langstekt huggorm på en seng av friske artisjokker med lett demens….

Vel, den praten gikk jo ikke så bra…kort sagt så var det jo like lett å få forståelse for disse argumentene som det er å få en katt til å gå den veien du vil akkurat når du vil… Og det var da jeg tenkte… Det er jo ikke så rart heller.. Se på de forbildene de har nå… Den oppvoksende generasjon.. De har tøysegutten Justin Bieber..med alt det røret han driver med.. De har tøysejenta Miley Cyrus..som geiper og twerker på seg brokk.. De har tøysegruppa One Direction og nå tilslutt har de fått tøysegutten selv fra Finland.. Isac Elliot..

Vi derimot… Vi hadde Samantha Fox… Ei engelsk gromjente med tvillinger som bergtok hele verden….med sin ene flotte sang.. at hun senere skuffa den halve mannlige verdensbefolkningen ved å avsløre at hun tente på butt-ugly damer får så være… Vi hadde og Pat Sharp.. En DJ for en hel generasjon.. At han høvlet over nok damer på 80-tallet til å lage en hel generasjon selv før han slo seg til ro med ei norsk/svensk dame får så være det og.. Vi hadde og den uheldige Sabrina fra Argentina som på det ene forsøket hun fikk på å lage musikkvideo var så uheldig å 1) ha gjennomsiktig bikini og 2) mista bikinitoppen jevnlig pga dårlig strikk… Vi hadde og et lass med hjertesunne grønnsaksspisende og melkedrikkende heavy-rock artister som stod tidlig opp om morgenen og jogget mer enn Forrest Gump, Grethe Waitz og Ronnie the runner i Pat Sharps tv-show noengang løp.. Vi hadde skoleturer til Oslo for å gå på teater og Møkkern.. Vi gikk i front for å normalisere all tilvenning til fast food ute og hjemme og hadde lørdagsgrandis med ekstra ost i større utstrekning enn dagens galskap med tacofredag, tacolørdag, tacokjøttdeig, tacokylling, tacovann, tacosalat, tacodag og tacomas..

Vi hadde Commodore 64… I say no more..!!

Vi hadde idolene og forbildene som formet Norge… Ikke sånne tøyseartister og saker og ting man har nå..

Og med disse bevingede ord tar jeg meg en Duggfrisk og sier god tirsdagskveld.. 🙂

PS!!! Ringnes…jeg er åpen for spons !!

16 kommentarer
    1. ja om du bare har fått en person til å le – har du gjort en god jobb med innlegget, etter 1 uke med blogging sliter jeg litt selv med skjønne hva jeg gjør her (hi hi) ikke kan jeg legge ut rosa negler ikke trim tips og ikke tovete tøfler kan strekke meg til en fin kake men dette er litt merkelig dette blogglivet – hadde tenkt å prøve 1 uke men er litt gøy og – nyt pilsen din..

    2. Einig 🙂 gode forbilder veks ikkje på tre.. Vi for prøve å vere so gode forbilder, rollemodellar som vi kan, vi då.. For dei.. Slutte med all den slankinga, slutte med å snakke om alt tull, negativt dritt.. Jammen mange rare vaksne rundt dagens barn og unge også.. Er du ikkje einig? Sikkr på du og din fru er dei sunnaste, finaste, tryggaste vaksenpersonar dykkar barn nokon gong kunne hatt.. MEN mange rare msk der ute.. So vi for berre prøve å lære dei gode verdiar, sunn fornuft, muligheiter til å ta trygge valg..

    3. karenmarenmette: ikke sant :)) Det handler i bunn og grunn veldig mye om sunn fornuft samt det å snakke mye om alt mulig trivielt samt å tørre å snakke om de vanskelige tingene 🙂

    4. Hm, husker ikke noen særlige forbilder. Men spilte jo tennis, så det var mest ugangskråken John McEnroe. Og Björn Borg selvfølgelig. Og så ble jeg kjent med Hr Duggfrisk. Resten er pussig nok glemt.

    5. Hej! Fin blogg 🙂
      Kolla gärna in min nystartade och kolla in top 10 på most-have nu till våren.
      Har precis flyttat till Norge från Stockholm så följ med hur jag hittar lyckan.
      Säg gärna vad du tycker 🙂
      Kram

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg