Forbudsnorge…

Det sku vært forbudt…

Den siste tiden har jeg latt meg fortelle at det visstnok er forbudt å klippe plenen på søndager..eller var det i helgen generelt.. Dette jo da fordi man skal kunne få sitte ute å kose seg uten alt for mye bråk…

Jeg er jo da av den oppfatningen at det er i helgen jeg har tid til sånt og derfor klipper jeg plenen stort sett i helgen..jeg har null tro på at politiet avblåser fartskontrollen på Steinssletta for å kjøre hjem til meg og stoppe klippingen min..

Når dette er sagt så har jo jeg og noen tilleggspunkter på lista over sånt som skulle vært forbudt i helgene…

1) unger som skriker og skråler på trampoline…spesielt før klokka 10 om morran..

2) unger som griner

3) brumming med gassen..blir ikke tøffere bil av lyd

4) unger som sykler og lager ern-ern-ern-ern lyder..

5) fugleskjærehelvete

Jeg regner det som sikkert at dere der ute kan hjelpe meg med flere punkter 🙂

6 kommentarer
    1. Jeg klipper plenen når det passer meg og henger ut klesvask når det passer meg. Mange aktiviteter er faktisk både tids og væravhengige! Jeg bor ikke så sentralt at jeg plages av unger, godt mine står opp etter meg 😉

    2. Vi fikk en henstilling fra vellet her, hvor det sitter bare pensjonister i styret: “Vi beboere ønsker at det ikke skal lages støy eller henge klær ute etter kl 16 på lørdager – og frem til mandag morgen kl 8” Da svarte vi som er i jobb: “Vi beboere som er i jobb, henstiller herved til de som ikke er i jobb å holde seg inne med vinduer og dører lukket i samme tidsrom, så ALLE beboere kan få glede av nyklippet plen, hekker og rent tøy” 😀 Case closed :-)))

    3. Det er trist det ikke er et forbud mot politikere. Men etter nærmere ettertanke har jeg kommet til at det ikke er så rart. En politiker kunne sikkert foreslå det i en valgkamp, men når han/hun blir valgt, får som vanlig pipen en annen låt. Nærmest et påbud!

    4. tombola: jepp… trenger nesten ikke si det engang,,, Det er bare å se på ungdomspolitikere som står på barrikadene…som så blir valgt inn og gjemt bort på tinget en stund… og ut etter 3 år kommer en fyr med playmobilsveis og skrukkete moral..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg