Derfor klipper jeg plenen på lørdag/søndag

..og derfor er jeg vel da kriminell.!!

Min uke består av, som alle andres uker og gjør, mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag.

Mandag til fredag er jeg hjemme fra jobb ca 16.. Da skal husarbeid gjøres, mat lages og spises, det skal hjelpes til med lekser, ungene i huset skal på trening og innen vi er hjemme igjen fra trening så er det stadig vekk såpass sent at små unger i nabolaget har begynt å legge seg og da viser jeg hensyn til det…for jeg husker hvor irritert jeg var på plenklipping klokka 20.00 i nabolaget.

Hvorfor legger du ikke inn tid tenker du nok nå der du sitter i godstolen din og sutrer over en eller annen nabo som klippet plenen på lørdag.. Vel, jeg legger inn tid.. Jeg legger inn tid til å følge opp ungene mine.. Jeg legger inn tid til å la de være aktive.. Jeg legger inn tid til selv å være aktiv..da litt utpå kvelden selvfølgelig for ungene prioriteres..

Mine lørdager og søndager er da de dagene da jeg skal kunne gjøre sånt som å klippe plen, hekk, osv.. Det er da jeg har tid.. Selvfølgelig forsøker jeg å ikke fyre opp klipperen da nærmeste nabo setter seg til for å spise men om jeg skal ta hensyn til alle naboers måltider så ville jeg knapt ha tid til å slå inn en spiker før klagekoret hisser seg opp igjen.

Jeg gjorde det til en greie å alltid klippe plenen på søndager klokka 11.00 for noen år siden.. Jeg gjør ikke det lenger.. Jeg har vokst litt.. Men at en haug med gamlinger og surpomper skal sitte på deigræva si og bestemme når jeg skal klippe og ikke… Det skjer aldri!!

Vi har i huset vårt gjort det til en greie å ikke bråke på kveldene etter ca 19.30 slik at barn i nabolaget kan sove godt..

Tenk på det du der du står og skal klippe plenen klokka 20.30 en onsdagskveld..

10 kommentarer
    1. Nei nå surker du…Altså, jeg har da ingen barn og heller ingen mann, men selv jeg skønner min besøkstid på plenen. Mandag tom fredag er jeg på jobb mellom 0700 – 1600. Når jeg da kommer hjem så må bikkja luftes (merkelig nok hver dag), og da går det vips 1 time. Da skal klokka være sånn omtrent 1700. Så skal jo vi kvinner være fit og vakre, så derav trening 3 – 4 ganger hver uke, og innimellom så faller faktisk alt husarbeid på en selv. I helgene så prøver jo vi stakkere å være sosiale, og prøver å være med på alt vi ellers ikke rekker i våre travle liv. Plenen får jeg heller ikke lov av min mor å skippe i sjølvaste “kirketiden”, og det utelukker jo sønda formiddag, og så skal det jo etter sigende være stilt frem til 1700, og da skal småbarn legges. Næi, avsfaltering i en bråkete dag. Best det, så får jeg heller tåle at naboen surker for at jeg rister mattene mine en torsdag ettermiddag.

    2. Vi har samme greia, av erfaring, men ikke etter kl 20 pga nabounger som skal sove, våre er tenåringer og har lakenskrekk :- Da er vi enige 🙂 Deigræver, gamlinger og surpomper har jeg skrevet om før 🙁 Her nytes terrasselivet stille og rolig nå, jeg har vært t/r London i dag, jeg jobb gjør, he he.

    3. Ikke annet surk enn at du anser deg kriminell 🙂 🙂 🙂 Ha en riktig så fin dag, og har du det sånn som jeg, så er det pinadø på tide å klippe den …. plena igjen 🙂

    4. Hm, jeg begynner å være fornøyd med at jeg ikke har plen! Har faktisk ikke en eneste plante i kåken. Men jeg hadde jo Olav den femte da – noen år! Navnet fikk han siden jeg bor i femte etasje. Det var en grønn og fornøyd kar, og det ble både den ene og den andre tronarvingen rundt ham. Innbiller meg at jeg til og med gikk til innkjøp av en større potte for ham. Men nu er han borte. Som Ibsen sa det, hun var en gjest kun i natten den sorte, og nu er hun borte! Æh, Olav da.

    5. tombola: Vi gikk rundt og vannet en grønn en i lange tider vi… inntil vi fant ut at det var en plastplante… da gikk det opp for oss hvorfor vi var så flinke til å holde planta grønn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg