Seddelautomater i butikk..

Forbanna møkk…

Arbeidsdagen er over.. Den er faktisk like over som EM-sjansene til det norske landslaget i fotball allerede nå etter en spilt kamp.. På vei hjem i min super ss rally gt fastback hardtop sprint Toyota Corolla med nedsenket eksosanlegg så tikker tekstmeldingen inn… “Kan du stikke innom butikken på veien”.. Jeg stoppa selvsagt bilen for å lese den dah…så det er sagt.. Handlelisten kommer så i neste melding og jeg ser, fortsatt stående putt stille, at dette kan jeg plukke opp på ICA (ikke sponset) for det var ikke så mye…og akkurat disse varene vet jeg hvor er og.

Jeg smetter mykt og stille inn i parkeringshuset, betaler ågerpris for en halvtime, låser og småjogger opp til butikken for jeg har jo egentlig litt dårlig tid..jeg skal jo spise litt og så skal jeg kjøre guttungen i hockeyhallen på trening.. Liten kurv hentes og så er det rett på..

Tempo tempo tempo… Brød… Lett småjogg innerst i lokalet for melk..passerer duggfriskskapet…hm…jadda opp i kurven med deg..stod ikke på lista men skitt au.. Så en småfrekk 180 graders vending og liten kjapp spurt forbi fiskedisken og biff til 800 kroner kiloen inntil man treffer på påleggshylla…deretter en moonwalk bort til frosne grønnsaker og fiskeboller før handleturen avsluttes med et telemarknedslag ved dassrullsa… Hele handleturen unnagjort på ca 8 minutter..litt venting og så min tur i kassa..

Pip…pip..pip…sukk..brett og fiks…taste taste taste taste…pip…pip..pip.. Trenger du pose? “Neida, jeg putter alt i jakkelomma jeg”… Det blir 465 kroner..

Oi, skulle du ha sett.. Det har jeg jammen meg i cash.. Og så begynner det.. Jeg gir jenta en tohundrelapp og 3 hundrelapper som jeg har hatt liggebde i bukselomma en stund.. Hun prøver tappert å få stappa de sedlene inn i drn forbanna møkkamaskinen… Ene veien, andre veien, opp-ned, bak-frem og på tvers… Hun sliter og hun sliter… Og jeg ser på klokka.. De fremragende 8 minuttene mine med perfeksjonisme har nå blitt 18 minutter.. Etter 5 minutter til med slit har hun endelig fått maskinen til å spise pengene mine.

Jeg mener at kassadamene/herrene burde hatt mulighet til å åpne kassa manuelt hvis sånt skjer så man ikke blir stående der som en brødgjøk… Det skal da ikke måtte være nødvendig å måtte sile ut butikker på grunn av at de bruker sånne maskiner… Det skal vel heller ikke være nødvendig å måtte stryke pengene før man drar å handler..

Mitt neste prosjekt er å krølle pengene skikkelig så det blir umulig å få de inn i maskinen for så å se hvor lang tid det tar før de fikser det…

For sedler er vel fortsatt penger??

9 kommentarer
    1. ja jo enig, men pengene er id et systemet så de skal slippe ansvaret for pengene og slippe å bli robbet -for de har ikkje mulighet å åpne manuelt.
      Og handler folk for 50 000 en dag med krøllelapper kommer det neppe ut igjen noe -for de pengene ligger i sånne rader ikkje sant -type minibank. Dine penger der kommer vel neppe ut i en haug? hahahaha
      deppings å miste rekorden da. kom småtten på hockeyen eller?

    2. Det skal du ikke se at de er så lenge til! Øh, sedler altså. Det blir vel som med bompengeautomater. Først betaler man gebyr for at de er der, og så betaler man allikevel når de ikke er. Dette klarer nok politikerne å bruke noen milliarder (ikke i sedler) å utrede. Først blir det gebyr for å bruke sedler. Når de er fjernet blir det allikevel gebyr. Hm, rart de ikke har kommet med et forslag om det allerede…

    3. tombola: æsj… Jeg syntes dette var begredelig nok fra før og så kommer du med dine fremtidsvyer… Nåvel, det er helg og jeg skal nok sørge for å kunne glemme disse tankene på en eller annen måte… Hm…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg