Partiet De Vinglete stiller til valg..!

Kommunevalget 2015 i Ringerike har fått et nytt tilskudd i partiet De Vinglete.

I forbindelse med at partiet De Kristne har meldt sin ankomst på den politiske kommunale arena med sine kampsaker så har også det relativt nystartede politiske partiet De Vinglete for en gang skyld fått samlet nok medlemmer på samme tid til endelig å få skrevet et partiprogram som de skal gå til valg på ved kommunevalget 2015.

Kampsaker for De Vinglete er tydeligvis ifølge programmet:

Skoler:

Vi ønsker å rive Eikli Skole, Hønefoss Skole og Ullerål Skole for å bygge opp nye moderne barneskoler. Hvis det er penger til det da. Hvis ikke så vil vi hvertfall pusse opp alle sammen. Hvis det er penger til det da. Et minimum er uansett ny skilting til skolen slik at alle finner frem.

Barnehager:

De Vinglete er for full barnehagedekning og makspris på betalingen. Ja selvfølgelig om det ikke blir for dyrt selvsagt, da er vi ikke for det lenger. Da er vi heller imot.

Fattigdom:

De Vingletes representanter som har fattigdom som spesialfelt har enda ikke fått til å reise til Bali, Zansibar og Mallorca for å studere fattigdom på grunn av sommel med billettbestilling samt uenighet mht Sas eller Norwegian så dette punktet vil De Vinglete komme tilbake til på et senere tidspunkt.

Vei:

De Vinglete går til valg med et klart ja-standpunkt til at vi ønsker en ny E16 over Helgelandsmoen…eller Busund.. Vi er heller ikke fremmed for å diskutere og evt støtte flere alternativer…eller tilogmed støtte et klart nei til ny E16 om argumentene er overbevisende nok.

Jernbane:

Ny jernbane er vi for! Og litt i mot! Her er hovedgruppen i De Vinglete sterkt uenige…eller vinglete om du vil.. Vi mener vi både trenger og ikke trenger ny jernbane.

Ekteskap:

Det er kun mellom mann og kvinne det skal kunne inngås ekteskap! Eller hvis to kvinner ønsker gifte seg så er det ok også. Vi er ikke like enige i at to menn gifter seg men greit nok, det får være lov det også da så vi går til valg på dette klare standpunktet.

Homofili:

Det liker vi ikke. Men vi synes jo det er uendelig vakkert uansett hvilke to mennesker som viser kjærlighet til hverandre. Så vi er jo for. Sålenge man ikke må bli homofil selv.

Miljø:

De Vinglete overlater til Stortingspolitikerne å snakke miljø siden flere i hovedgruppen er medlem av Facebookgruppen “vi som lar bilen gå på tomfang hver morgen hele vinteren” og således føler at det da blir et inhabilitetsspørsmål…

Da er det ikke annet enn å ønske godt valg til høsten fra alle oss til alle dere og så sees vi nok på stands til sommeren..hvis vi husker det da..

#valg2015 #kommunevalg #parti

3 kommentarer
    1. God morgen 🙂 Jeg måtte jo titte innom siden jeg havnet i en sofa mitt mellom deg og ”rundtomkringtrorjeg” her i morgenstunden. Jeg har ikke rukket å lese så veldig mye, men jeg må si med en gang at jeg har et elendig forhold til Ishockey. Det er ikke den sporten som er mest utbredt her i nord. Dessuten er jeg antagelig godt under gjennomsnittet sportsinteressert, selv om jeg ser på når det høver seg sånn. Men jeg trener og prøver å holde meg selv i form, og har jo sparket fotball både som ung og på bedriftslag. OG jeg har vært politisk aktiv,, leeer. Derfor ‘hang’ jeg meg på dette innlegget ditt. En artig vri på et parti 😛 – lykke til med valgkampen,, 😀

    2. dedicat: Haha…vel, denne bloggen handler like mye om annet “rask” som ishockey så det er bare å henge seg på 🙂 Les, le, kjeft og del gjerne på FB om du ønsker det.. Bare morsomt med folk som leser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg