Dagens ord !

Lett i dag….

Sakte men sikkert åpner jeg øynene etter å ha slått av alarmen på telefonen 3 ganger nærmest i blinde, snooze er en flott ting. Jeg ruller meg rundt over på ryggen i det mørke soverommet og allerede nå aner jeg noe muffens..

Nå kommer den daglige strekke-på-en-relativt-vassen kropp. Det knirker liksom litt ekstra i knærne i dag. Skuldrene er litt stivere. Anklene gir fra seg litt høyere knepp enn vanlig samt at sukatene på størrelse med halve rosiner henger ekstra godt fast i øyekrokene.

Nåvel, finne brillene på nattbordet sånn at jeg ikke er tilnærmet blind lenger. Nå ser jeg hvertfall gardinene som i følge fruen etter inntak av en sovetablett for så og glemme å legge seg sto rett ut i rommet ved en anledning. Det var den gangen det ble prøvd.

Jeg knekker meg opp og tusler ut av soverommet for å sette på den sedvanlige morgenkaffen da mine lysende blå gjennom brilleglass og vindu ser at det nok en gang laver ned med hvit guffe fra himmelen..og det er da dagens ord lett faller inn i rom tre i hjernebarken..

Faen..

#vår #vinter #sommer #sol #snø #dritt

5 kommentarer
    1. Nå kan ikke jeg huske når jeg hadde bruk for alarm for å stå opp.. verken nå eller når jeg jobba. Er man morgenfuggel så er man det. Den snøen der i sør skal jeg forbi gå i stillhet… men jeg trodde faktisk at man i NORGE klarte å håndtere noen cm med snø uten å lage ”verdenssensasjon” på nyhetene av det.. unskyld og stryk det som ikke passer 😀

    2. Nei, man blir glemsk jo eldre man blir. Dessuten sover vel eldre folk det som kalles middag og legger seg ved 9-tida. Snø nordpå skaper vel også noen utfordringer. Men kraftig snøfall sørpå i slutten av mars er ikke dagligdags. Beklager intermingling, Geri, men kunne ikke dy meg fra å kommentere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg