Østlandets snøforbannelse…

Nord-norges hoveringsglede..

Torsdag 26 mars skjedde det igjen.. Kaos på veiene på østlandet på grunn av snø, og nord-norske syrlige kommentarer over østlandssutring over samme sak. Det morsomme i hele kaoset er jo at det er ikke den “vanlige” østlending som skaper kaoset pga snøen…Det er jo derimot slik at vi “vanlige” østlendinger rett og slett blir rammet av alle de som ikke på noen som helst er vant til snø, snøvær, snøføre og snøkjøring..

Det er jo sånn at siden første snøfall i høst så har vi vært forskånet for kaostilstander pga snø fordi man har klart å luke ut alle vogntog osv som trodde det var greit å kjøre med slicks i Norge på vinterstid. Nå trodde dessverre alle disse folka at våren var kommet så ut på veiene var det igjen..og vips så står vogntogene på kryss og tvers over hele østlandet.

For alle nordlendinger som aldri har vært i Oslo eller knapt sett en kø noensinne så anbefales en tur nedover for å studere veien fra Hønefoss til Oslo, fra Drammen til Oslo og fra Nittedal til Oslo uansett dag på sommeren..for så å se på samme trafikk en dag det røsser ned 30-40cm snø. Da skjønner du hvorfor det blir kaos når pappskaller i vogntog på slicks begynner å seile rundt på såpeglatte veier.

Samtidig kan du så studere Oslo sentrum og den trafikktettheten som er der hver eneste dag året rundt..tilogmed på natta er det til tider tett trafikk. Så blander du inn 30cm snø i den tettheten samt et utall av busser og trikker som skal kjøre på veier glattere enn Bislett var i glansdagene sine..

Nåvel.. Forholdet vær og østlandet/nordnorge og den hoveringen nordlendingene gjør hver gang det snør kan vel uansett sees på med samme ordtak i favør østlandet som:

Jeg er drita og du er stygg…men jeg er edru i morgen…!!

#vær #østlandet #snø #kaos

8 kommentarer
    1. Damn sant 🙂 Nå fikk de som fortjent jævla sadistiske ondskapsfulle kritikere.. Har møtt på disse latterfulle noringene i oslos gater.. Gråtende over kaoset av biler og alle de skumle skiltene de ikke forstår, hjæææææælp mæ, æ vet ikke korrdann æ ska kjør i hæstkukbyen Oslo….:) wtf, neste gang skal jeg be faenskapet ta ferien på Finnmarksvidda med reinsdyr som framkomstmiddel 😉

    2. Jeg innrømmer tvert at det frister å hovere litt, og den lysten tror jeg er veldig gjensidig ikke minst i vær sammenheng gjennom hele året. Og er man utstyrt med gode porsjoner ironi og humor så går det veldig greit. 🙂 Hoveringa har vel mest sammenheng med at et snøfall fullstendig overtar alt av nyhetssendinger i landet, da mistes liksom litt av proporsjonene 🙂 Min arbeidsgiver gjennom over 30 år har sitt hovedkontor i Oslo, så jeg har nok tråkket i Oslobyen rett som det er.Og så bor min eldste sønn og familie på Skedsmokorset, så jeg har da kjørt barnebarn til skole og SFO til alle årstider. Forøvrig så er det nesten en meter med knallhard islignende snø rundt husene her, som tiner litt på dagen og fryser til på natta. 🙂 Vårsnøen er jo så full av vann at jeg regner med dere er kvitt den på et par dager,, lykke til 🙂

    3. Så vidt jeg tør å kommentere denne, gitt, siden jeg skrivende stund sitter i NordNorge og har det helt bart utenfor veggene her. Må vel ha nye piggdekk til høsten tipper jeg, for der er det ikke stort av pigger igjen…. Har vel knapt hatt snø her hele vinteren, annet enn litt i jula, men regner med vi snør ned nå i månedsskiftet i år som i fjor. .Hadde jo vært greit om det kunne blitt porsjonert litt mer utover vintermånedene liksom. Satser på at snøværet går fort over der sør og at vi ikke er like stygge alle sammen i mårra 😉 Ha en fin kveld og skål 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg