På søndagstur med en hestekraft!

600 kilos råtass som ikke lager kø!

Nå skulle man kanskje tro at siden jeg i år fyller 45 så har jeg beveget meg mot å være med å representere gamlinger i trafikken som lager kø uansett hvilken fartsgrense det er…men nix.. Da jeg er ute og kjører så er det bare sinker ute og kjører uansett hvor jeg prøver å kjøre… Nåvel, dette innlegget skal -tro det eller ei- ikke handle om alle de andre pappskallene som er ute i trafikken..dette skal handle om søndagsturen kona og jeg tok i dag.. La meg presentere:

Dette er Viktor..en Kawasaki Viktor 2006. Egenvekt ca 600 kilo. En 4 sylindret startrask modell som yter 0 til toppfart på to smatt. Modellen krever ikke gummi på de fire felgene som er i halvbuet jern. Drivstoffet på en Viktor er fryktelig billig og enkelt..det går i høy, frukt og grønnsaker. Modellen trives best i tørt og varmt vær og trenger svært lite vedlikehold.

Fronten på en Viktor er robust og tåler en trøkk. Det ligger mye kraft i utformingen på Viktor modell 2006. Så litt folkeopplysning:

(Dette, denne neglelignende tingen oppe på benet, er noe man kan se på mange dyr. IKKE plukk på de. Undertegnede plukket en gang som barn på en slik utvekst på en elefant på sirkuset som var i byen og befant seg rett etterpå 5-6 meter unna med et digert elefantsparkemerke på hofta i tillegg til at elefanten spiste opp capsen min). Nåhh, nok om det, back til søndagsturen i dag.

Turen startet selvfølgelig med at hestene vi skulle benytte oss av måtte børstes fri fra 16 kilo med møkk etter at de tydeligvis har hatt rulle-rundt konkurranse i søla for å se hvem som klarte bli mest møkkete.. Vesla, altså hesten kona skulle ri, var nok høyt på resultatlista for dette tok sin tid. Men; etter en liten time med skikkelig arbe så var vi klare.. Kona på Vesla og jeg på Viktor.

Noen stemningsbilder har jeg jo og 😉

Det var en glitters rolig søndagstur i skogen der vi fikk brukt beina skikkelig..eller ikke vi da..vi satt bare oppå med strå i tenna og spilte blokkfløyte og banjo samt nynnet på I’m a poor lonesome cowboy..

Norsk natur på denne tiden året er rett og slett fantastisk og særlig på sånne soldager. Dette måtte vi jo og fortelle om da vi kom hjem..men siden gutta våre var opptatt så var det bare Cleo og fortelle det til..og det svaret vi fikk fra hun var jo særs oppløftende…

Det er ikke ofte en katt rekker ut tungen og lager en pffffffffffftttttttt lyd…men vår gjorde…

I dag var uansett en hestekraft mer enn nok!!

#søndagstur #hest #ri #natur #flott #terapi #ro #bade #stier #sol #vår #sommer

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg