To skjegg or not to skjegg!!

Forvirringen er total… Hva skal man gjøre…???

Tidlig i dag var jo snakkisen at man med skjegg gikk rundt med mer bakterier i ansiktet enn det var nedi et toalett.. Forskningen gikk altså så langt som å komme til erkjennelsen at skjegget til forsøkspersonene hadde rett og slett bæsjebakterier i seg.. Mitt første spørsmål…og kanskje det eneste og er vel sånn sett: Hvor i svarte fant de de folka som ved å få q-tips strøket igjennom ansiktspryden rett og slett avga skjeggprøver med bæsjebakterier i seg??

Nåvel… Jeg blir jo selvfølgelig livredd av sånne undersøkelser og strøk derfor rett på badet og henta frem macheten og vips:

Ingen sjanse for ulumskheter her nei. Her skal det være glattere enn de bakglatte langrennskia jeg lånte en gang på 80-tallet.. Her skal det ikke kunne feste seg så mye som en luftbåren mikrobe..

Men…. Så var ikke det bra heller…

Litt utpå dagen i dag dukket så en annen forsker opp og forteller at du kan like godt stappe hue nedi dass om du er glattbarbert.. Når man barberer seg blir det altså små hull i huden som lekker ut blodplasma som gjør at bakterier som lander/er i ansiktet får næring og begynner vokse… Det hjelper altså ikke at man halshugger hudormer og annet rask.. Det er ikke bra dette heller… Jaja.. Så hva skal man gjøre da…? Jeg velger å løse problemet på min måte…

Jeg har rett og slett tatt en Ingerid Espelid og juksa litt.. Jeg plukket opp igjen litt skjegg fra vasken som jeg nitidig tørket og gredde og som jeg så har dandert i et pent og ryddig bøllebartmønster i ansiktet for om mulig rett og slett skremme bakteriene til å ikke lande i dette fjeset hvertfall…

Oppfordringen får så være til alle de skjeggmofser der ute å slutte med å vaske skjegget i dass rett etter du har reist deg opp fra dagens stund på ramma…alternativ la være å gre rompehåra før du grer skjegget etter dusjen..

#skjegg #bakterie #bæsj #vask #urgh..

9 kommentarer
    1. går vel på at folk ikkje vasker hendene..og at de drar i snoren UTEN å ta på lokket…..baskeluskspruten står 1.5 meter ut i rommet i diameter inkl treffing av tannkoster og makeupbørster og alt som måtte befinne seg i nærheten
      så moralen er alltid ned med lokket etterpå før nedtrekking….så vaske hendene….problem solved—-and you make your lady proud and happy <3

    2. Nå er det heldigvis mange år siden jeg hadde helskjegg. Det forsvant i et lettsindig øyeblikk på et hotellrom i Tromsø, og siden har madammen vært fornøyd 😀

    3. Som noen har nevnt ovenfor….det har med toaletthygiene gjøre… Hvis man ikke er nøye med håndvasken når man har vært på toalettet, og tar seg i fjeset med “Tørkehanda”, så blir det Bæsjebakterier i fjeset. Det gjelder enten man er mann eller dame, skjeggete eller glattbarbert. Noen ganger, når jeg er på offentlige toaletter, registrerer jeg at enkelte bare går rett ut fra “avlukket” uten å ta turen innom vasken. Forresten så blir det jo mange bakterier på krana også, når alle tar i den før de har vasket seg. Jeg er pinlig nøye når jeg er på sånne steder. Tar papir på krana når jeg skrur igjen etter håndvasken. Så om noen tar en Q-tips i mitt fjes, tror jeg ikke de finner så veldig mange bæsjebakterier…. 😉

    4. Siste nytt -du barberte deg for null vits…..det er ikkje bæsjebaskelusker i skjegget alikevel……dvs eg tror man finner det……av samme grunner som ovenfor….men uansett så tenker eg at hygiene er alfa omega uansett glatt eller fullskjegg.
      Eg så et tv program engang med en fyr med dreads som hadde småmakk i håret pga manglende hygiene……en hipster dude….som da var for kjip med hårvasken…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg