En bitteliten hverdagsglede…

Skulle ønske jeg selv opplevde den..

Det er ikke så mye som skal til for å glede andre mennesker. Det kan innimellom være nok at du smiler og sier hei til et totalt ukjent menneske på gaten eller kjøpesenteret. Andre ganger kan det være så enkelt som at du holder opp en dør for noen du ikke kjenner. Vi leser og hører om “det vannvittige som skjedde på butikken da en dame i køen betalte resten av hva en gamling ikke hadde råd til”… Burde sånt være en sensasjon? Ikke i mine øyne…

Jeg gjør ofte noe jeg ikke selv har opplevd tilbake enda… Jeg skulle ønske jeg fikk oppleve det selv snart…ikke fordi det egentlig er så viktig…men rett og slett fordi det ville gi meg troen tilbake på at vi er stort sett greie folk her oppe i nord..

Hva er det så jeg snakker om?

Når jeg parkerer på en betalingsplass og jeg har betalt for mye slik at det er tid igjen (mer enn 15min) på lappen så spør jeg alltid folk i nærheten om de vil ha den for å slippe å betale selv…hvis du bare skal et ærend feks. Jeg ser overraskelsen og gleden i øynene til de som mottar billetten. Jeg ser at de blir oppriktig glade. Jeg håper sånn sett de har blitt smittet…så kanskje opplever jeg dette selv en dag..

Hva var så meningen med dette innlegget.. Hmm… Kanskje bare en oppfordring om å spre litt mer hverdagsglede….smil mer til ukjente…behandle folk som du selv ønsker bli behandlet….

Ja og gi bort parkeringsbilletten hvis det er tid igjen…

#glede #hverdagsglede

2 kommentarer
    1. eg lar ofte folk gå før meg i køen om de skal ha bare en eller 2 ting…holder dører for folk og ønsker de en god dag..om eg er på jobb eller ei…..
      men som du er eg usikker på om de gjør tilsvarende ting for andre 😀

    2. Jeg prøver å spre litt hverdagsglede hver dag, på ulike måter. Jeg var også så heldig at jeg fikk litt HJELP av en kar her en dag.
      SKulel med buss til Ikea. Men blir jo ALDRI klok på disse reglene med penger eller kort osv….Noen busser vil absolutt IKKE ha cash, pga ran etc…Og da har de terminal…Jeg kom løpende, rakk ikke kjøpe billett etc…Eller ta ut penger… Løp på håp om at dette var den som IKKE ville ha cash… Men da jeg kom på, tvert om…Den ville BARE ha cash…ikke bankkort …Og jeg hadde altså ikke…Ble fortvilet, og oppgitt, for ble bedt om å gå av da…for å ta neste. Da var det en kar som ga meg sitt ekstra reisekort med billett på. Jeg ble super-glad, han reddet meg jo, jeg skulle møte samboer der kl sånn og sånn…Og jeg takket og takket. Men DA ble giveren HELT satt ut….han var visst ikke vant til å ta i mot takk…Sa INGENTING tilbake på mine takkinger…Helt mutt og stille…Rar opplevelse 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg