Steinerskolelærergubbe

Det kunne jo bloggen min ha hatt som navn. Det kunne rett og slett vært en livsstilsblogg om å være mannen til en lærer på Steinerskolen med alle de underfundigheter det fører med seg. Det er jo så mange “fruer” i bloggverdenen så hvorfor ikke tråkke til med en “gubbe”?

Med det i tankene så :

Hei hei bloggvenner og god morgen.

Det var så deilig å våkne i morges til en selvinnspilt musikksnutt på blokkfløyte fløyelsmykt kommende ut av konas telefon. Lisa gikk til skolen har vel aldri kommet mer til sin rett enn når man våkner i et østvendt solopplyst soverom, slenger lappeteppet grasiøst til siden, strekker på kroppen og ønsker en ny dag velkommen.

Så er det bare å vippe føttene ut av sengen og ned i to særs gode strikketøfler pent plassert på en fillerye laget av 2 tepper etter mormor. Sarongen svøpes elegant rundt kroppen før man spankulerer ut på kjøkkenet og setter på kaffe…for kaffe må man ha.

Frokosten består av 2 skiver hjemmebakt grovbrød så grovt at jeg pusser grunnmur med skalkene og må ringe kommunen hver gang jeg skal på ramma så de åpner slusene litt ekstra. Den siste skiva før skalken legges alltid inn på badet og brukes som skrubb for å holde huden skinnende flott. Som pålegg brukes selvsagt hjemmelaget jordbærsyltetly eller blåbærsyltetøy og alt dette vaskes nedover i halsen av et stort glass med granskudd-saft. Hele denne frokosten nytes selvsagt til morgenmusikk fra kone og barn der de øver på det som skal foregå på skolen den dagen. En 3 stemt versjon av Hang down your head Tom Dooley akkompagnert på 4-strengs gitar av fruen er akkurat det man trenger før man drar på jobb.

Det er godt man har en lærer som kone som leser over og ber meg rette på åpenbare gramatiske blundere og som i tillegg minner meg på viktige saker jeg har glemt.

En av mine plikter før jeg går hjemmefra er jo da å finne frem gymtøy til guttene og da må man jo ut på klessnora å finne strikketightsene og hekletoppene i knakeligbrakende flotte farger. Dette er jo da min jobb fordi kona trenger litt tid på å få festet rosemalte furukongler i håret i sikk-sakk-mønster samt kle på seg jalla-bukser og restesydd skjorte med motiv fra åkeren.

Hmmmm…..

Nah… Jeg tror ikke jeg duger til å ha en sånn “gubbe” livsstilsblogg.. Mye mer morro å kunne skrive om akkurat det som faller meg inn der og da… Det blur nok bare mer Geriatriks-style blogg 😉

Ps! For de som ikke skjønte det… Kødda!!!

13 kommentarer
    1. He-he 😀 Ja, men LITT sånn er det nok der hjemme…..er det ikke? En liten sarogng….. sånn på sommeren hvertfall….? 😀 Og grovbrød? Sikkker på dere kjører hjemmebakt? ;.D Men det høres mer fristende ut enn den kneipen som Bunnpris varter opp meg med hvertfall 😉

    2. Du glemte at du må pynte deg med granbar og kongler i håret FØR frokost, samt ha på deg hjemmestrikka thights.
      Og vi ville aaaaaldri spilt Hang down your head Tom Dooley, men en vakker middelalderballade, feks Lova, lova Lina. Så det så.

    3. Granbar saft faktisk—–ikkje gin altså……bare lurte på om du hadde slått deg på flasken i alt dette pling plong greiene i heimen inkl sarong

    4. Jeg syntes det virket som du hadde så godt innblikk i Steinerskolehverdagen at dette bare måtte være SANT! Strikketights i knakeligbrakende flotte farger….Ha-ha! jeg har jobbet litt i Steinerskolen, så dette var absolutt gjenkjennende: Men….. så kødda du bare! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg