Eller noe i den duren…

Ny politisk catch-frase…

Helt ærlig, burde ikke alle politikere avslutte absolutt alle utsagn de har i forbindelse med valg og de lovnader de har og gir med : “Eller noe i den duren”

Politikken i Norge har jo blitt så lik blant de store partiene at det er rett og slett dritvanskelig å se og høre på en valgsending og bestemme seg utifra den sendingen eller den debatten..alt er jo så likt..det det er bare nyanser i tilnærminger som er forskjellen..vel bortsett fra gale-matias partiene Rødt og Miljøpartiet De Grønne da som jo viser seg å være klor hakkende gærne.. Bortsett fra de og noen andre wannabees-partier burde alle ta seg ei bolle og moderere seg litt når de lover dutt og datt…og det kan de jo gjøre med “eller noe i den duren”…

Dagens politikk handler jo om samarbeid og herting på programmer og lovnader.. Et parti som lover noe og så kommer i regjering ender opp med like utvannet politikk som øllen var på Frankenstein da damene fikk gratis øl og gutta betalte ei krone.

Hvor morsomt hadde det ikke vært å se på valgdebatt på tv og oppleve Støre stå der og si: “Ap lover at vi ved og igjen komme i regjering skal sørge for flere i arbeid, mer rettferdig fordeling av goder, flere lærere, mer synlig politi, bedre vilkår for alle de gamle i norge samt en økt satsing på kollektivtrafikken…eller noe i den duren..”. Siv Jensen står med et lite flir med pekefingen opp, får ordet fra programleder og sier: “Støre gjør meg ikke sint, bare veldig veldig skuffet… Det er Frp som har satt igang Norge etter mange års AP-vanstyre.. Hvis vi får fortsette lover vi å lage mer vei, mer jernbane, mer bruer, flere arbeidsplasser, flere hender i nyttig arbeid samt massiv satsing på skole, eldre, politi, sykehus, forskning og utvikling….eller noe i den duren..”. En forfjamset og bestyrtet Hareide får så ordet og : “Dette e det verste eg har hørt. Det e Krf som har hjulpe AP og dei andre å byggja dette landet med våre verdiar og nå skal vi altså måtte se Frp øydelegga alt.. Nei, med Krf i regjering lover eg at Norge igjen vil bli styrt i den riktige retningen med dei riktige verdiane…..eller noe i den duren”.. Så setter programlederen over til Venstres Trine Schei Grande : “ja altså.. Først var jeg enig med Støre…og så var jeg enig med Siv…men så kommer Knut Arild og er veldig overvevisende om at det er denne veien vi må gå… Så om ikke flere kommer med flere gode argumenter så står Venstre på sitt….eller noe i den duren..”.

Og sånn fortsetter debatten…

Eller noe i den duren…

#politikk #svada #tåke #herting #likt #ingenfotskkjell

2 kommentarer
    1. Har ikke peiling på politikk, jeg – men vet at sist valg ble jeg irritert på facebookvennene mine. Alle fokuserte på hvilke partier jeg IKKE skulle stemme på, og snakket dritt om disse. Tenk så mye enklere for meg om alle fokuserte på det positive ved sine egne partier og jeg faktisk kunne lurt til meg litt info om hvilket parti jeg skulle stemme på.:-)

    2. Forsåvidt enig. Politikk er makt og da lover du gull og blå himmel. Men faktisk har jeg fått mer og mer sansen for mpd grønne og rødt, de har en del fornuftig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg