Snart kommer vinteren…

Den kalde herlige hvite tia..

Jeg skjønner det jo ikke selvfølgelig men jeg har faktisk opplevd å bli beskyldt for å være irritert og bisk ved skriving av denne eksellente bloggen…så det tenkte jeg jo å forandre på nå ved ganske enkelt å vise hvor elegant positiv jeg kan være. For det er jo ikke vanskelig å være positiv nå som man retter nesa opp og blikket frem mot den kalde hvite tia som kommer.

For er det egentlig mulig å slå følelsen av å tre ut av hjemmets lune varme en arbeidsmorgen og bli møtt med -22 i døra og kjenne snørr og bussiker fryse til steinhard masse idet du spankulerer bort til den nedfrossa bilen som såvidt starter og får gå på tomgang mens du koser deg med å forsøke å meisle bort stålis på ruta med en litt sløv skrape som kom med Pondusbladet du selvfølgelig abonnerer på. Litt etter hvert opplever du gleden ved å skimte glassrute gjennom stålisen og tenker at ingen har da noengang dødd av neglesprett eller rim i øya så dette går fint.

Etter at bilen så er kjørbar, dvs at man glatt kan se ut av alle vinduene er det jo bare å kjøre på jobb og så tenke at denne oppgaven som gjøres med glede på morgenen får du gjøre en gang til før du skal hjem og.

Er man så heldig så har man ikke bare gleden av å lese nyheter på nett om sambygdinger som har kjørt ut eller kollidert på glatta og dermed også en masse fornøyelige velgjennomtenke forfattede kommentarer fra finmarkinger som er vant til en trafikktetthet på 2 biler i timen..men du kan også være så heldig og sitte ved lunchbordet og få høre om blå og rød swix på utgått dato.. klister fra i fjor samt hvor håpløst det egentlig er å gå på ski uten topp-preparerte løyper. Dette er jo utvilsomt et av dagens høydepunkter og en meget informativ greie å få med seg før man setter nesa i retning hjemover etter arbeidsdagens slutt..ja selvfølgelig med den herlig innlagte isskrapingen, neglespretten og deilige hutringen som jo alle vet bare er karakterdannende.

Jeg gleder meg skikkelig.

Ps! Bildet er da ikke av meg fra sykkelturen med Steinerskolen da jeg lagde meg sykkelhjelm av suppetallerken…men faktisk av meg med en kjøpt og betalt ridehjelm..som jeg låner…

3 kommentarer
    1. Fokus på sommer please! I Norge er det ‘november’ hele året, men av og til kommer det dager som minner om Syden, som i Trondheim denne uka. Da fokuserer jeg på det, ikke vinteren. Jeg gleder meg heller ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg