Hvilket godt norsk hjem har ikke hengt kjøttdeigen til tørk?

Kokken Jim gjør det igjen.!!!

(Jada, jeg vet det er julehatten….jeg sløser jo ikke med hatter heller..)

I dag var altså dagen da kokken Jim skulle tråkke til igjen. Nye kulinariske fortreffeligheter skulle trylles frem av de enkleste råvarer..

Litt sånn som Masterchef mysterieboksen dette..hva kan trylles frem? Vel, etter litt sving-svung sving-svung med knivskarperen så ble det ping pang poff, hakk og skjær og voalla som det heter på italiensk:

Men…man kommer jo ikke langt uten litt mat…for det du nettopp så bilde av klarer ikke selv den mest ihuga vegetarianer å overleve på…tilogmed på Robinson, etter 30 dager, ville de bare sagt “er du gæren eller”… og det er jo sånn at fisk er fisk og kjøtt er mat… Så da er det flaks at Nordbysenteret bare er et par timer unna…

Her ser du da frosset kylling og frosset flat-antilope som enkelt tines i vann.. Ved endt tining så skjæres kylling opp i biter og stekes mens

Kjøttdeigen henger til tørk på vasken. Helt ærlig folkens: alle gode norske hjem har da hengt kjøttdeig til tørk.

Når så alt dette er ferdig stekt og krydret og fiskeboller osv laget til de som ikke liker taco så er det bare å sette seg til bords.

Det har jeg selvfølgelig som vanlig glemt å ta bilde av…for når maten er ferdig vil jeg spise, ikke sitte å tulle med et kamera og få alle til å fjonge seg til rundt middagsbordet. Jeg viser heller dette bildet:

Bananfluefangerglasset med epleedikk. Det sier seg jo selv at under hele kokkeleringsseansen så har ikke strupen gått tørr en eneste gang…som jeg selvfølgelig kan bevise med dette arkivfotoet..

God middag 🙂

5 kommentarer
    1. Jeg var ubeskrivelig spent på fiskebollene sin rolle i dette, og ble faktisk litt skuffet over at de ikke skulle innrulles i tacokrydder. Men bortsett i fra det så gjorde du deg som matblogger!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg