Vi har feilet som foreldre..

Sønnen vår liker ikke taco..

Debatten raser på VG om foreldreparet som våger å spise middag ETTER 4 og 5 åringen dems har lagt seg for kvelden. Kommentarene hagler om hvor dårlige foreldre de er som lager seg litt kjærestetid på en lørdagskveld -ja for de er gærne nok til å ikke bare spise taco uten ungene, de spiser tacoen sin på lørdagen og ikke fredag som jo står nedfelt i grunnloven signert av alle de edsvorne menn på Eidsvoll i 1814. Dette paret får tilogmed pepper for at de sannsynligvis ikke gir ungene sine mat i det hele tatt fordi de er så opptatt med å skulle kose seg selv på kvelden. Avisen hadde vel sikkert selvantent om det kom frem at dette paret “gjør det” på lørdan og ikke freddan og….

Nåvel…tilbake til vår feiling som foreldre. Vår yngste biologiske sønn liker altså ikke taco. Han vil ikke ha. Han liker ikke smaken. Og nå sitter sikkert du som leser og tenker “stakkars gutt, han må legge seg uten å spise middag når resten av familien spiser taco-middag”.. Kanskje tenker du og at “hvordan i svarte helvete har den familien med de to voksne klart å bli godkjent som fosterhjem når de ikke engang klarer å få ungen sin til å like taco?”.. Taco er jo som kjent en urnorsk matrett som har blitt spist i generasjon etter generasjon i Norge. Så hva gjør vi med dette?

Det er jo ikke rart at vi føler vi har feilet som foreldre når vi samtidig som tacoen blir inntatt av resten av flokken må sitte og se på en av ungene lange innpå fiskeboller, hvit saus, poteter med bacon- og gulrotdryss oppå. Det skjærer jo i hjertet av å ikke se han gomle i seg norsk mat som jo taco er..

Jeg er jo fullstendig klar over at vi nå antakeligvis blir satt under oppsyn av alle instanser myndighetene har for å få en orden på dette. Gutten vår må sannsynligvis gjennom massivt med terapitimer for å rette opp en sperre i smaksløkssenteret i hjernen. Vi får som familie antakeligvis besøk av Hellstrøm som skal rydde opp og lage taco på Hellstrømsk vis slik at det spises av alle og ikke bare 5 av 6 i husholdningen.

Det kommer sikkert til å bli et “helvete” i kommentarfeltet nå. Det skal jeg tåle. Det å ha en sønn som ikke liker taco samt at vi like gjerne spiser denne norske nasjonalretten på lørdag som fredag vet jeg vil skape bruduljer helt inn i regjeringskorridorene.

Come on nett-troll… Jeg er klar!!

14 kommentarer
    1. Er det virkelig en debatt som går? 😂 Ups det hender en gang I blant at vi også lager oss et kjærste måltid med levende lys osv etter ungene har lagt seg… Kanskje ungene har fått en BK og vi velger å lage oss noe tomannskos.
      Uff da. Ja er nok en dårlig forelder.
      Vi har Taco på lørdager , ganske ofte æææææhhhh
      Men ingen pepper til deg fra dette nett trollet 😂
      Men takk for info, må vel prøve å forbedre meg som mor

    2. He, he Her i huset, har jenungen innført biff fredag, måtte virkelig gå noen runder med meg selv for å bli fortrolig med det. Å plutselig satt vi der da, Hva med taco,n da? når skal vi ha den? på tirsdag? på Lørdag? vel har prøvd begge deler, å det smakte faktisk godt også på en Tirsdag 🙂 følger deg, klikk deg gjerne inn på min blogg, å jeg elsker komentarer. å del så mye du lyster, det gjør jeg 🙂 ha en fortreffelig Søndag

    3. Nå fikk jeg enda en bekreftelse på hvorfor noe i meg vegrer seg for å lese VG. Og jeg formoder det er for sent for oss å få stemplet ”dårlige foreldre. For da mine poder bodde hjemme fant jeg ikke oppskrift på taco på Google,, jeg fant ikke Google en gang.. fanken meg ikke rart siden jeg ikke fant noen pc å Google på– Men barnebarna derimot liker taco, og det uten at jeg trengte å Google en gang 😀

    4. Oj jeg har i hvert fall feilet når datteren ønsket fiskeboller med hvit saus og poteter som middag i sin konfirmasjon 🙂 🙂

    5. eg liker heller ikkje taco enda eg er voksen…og ikkje grandiosa selvom det er Norges nasjonalrett…ikkje glad i ketchup heller….og blir aldeles for lite kjærestekos alene etter den utflyttende datteren min har fått seg samboer…..og de spiser heller ikkje taco på fredagene…..ikkje bare har eg feilet,men mine foreldre ,de er unnskyldt kanskje siden de døde før tacoen kom eller?

    6. Casa Kaos: Jeg vet…vi lever i ustanselig redsel… Men vi tvangsforer’n på alt med tacokrydder nå da.. Melk med tacokrydder er ikke no høydare har jeg skjønt..

    7. Bonsoir 🙂 Er hjemme en snartur i gamlelandet hos mine foreldre, reiser hjem til +20 i morgen. Taco hva er det? Vi eter bare snegler og frosk vi nå, he he. Du er i farta og alt er som før, det er Tres Bien. Vi kommer på påskeferie, da skal vi prøve det du snakker om, Taco 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg