Sophie Elise bare kødda!

Det var et stunt!

Jeg tenkte det var på sin plass å understreke det i et lite innlegg fordi er det noe jeg virkelig har forstått etter et par år i den vidunderlige bloggverdenen så er det at om noe kan misforståes så gjør det nettopp det.

Så alle dere der ute som nå sitter og tenker at “phuuu…Sophie Elise sa at førstehjelp er bare svada og hjelper ikke i det hele tatt og gudskjelov så slipper jeg å french-kisse en random fyr som ligger livløs på gata”.. så er det altså feil.

Sophie Elise bare kødda!

Det var en greie i samarbeid med Norsk Folkehjelp for å skape blest om nettopp det å kunne gi førstehjelp om det trengs. Dette er noe vi alle må ta ansvsr for. Vi må ikke være redde for å hjelpe. Line og jeg var først i en ulykke en fang for ikke så lenge siden Ulykke og vi tenkte oss ikke om to ganger engang i forhold til det å stoppe. Det er en plikt. Det er et ansvar å stoppe og hjelpe, uansett.

Ta ansvar, lær førstehjelp, vær ansvarlig!

Og igjen…

Sophie Elise bare kødda!!

#førstehjelp #ansvar

2 kommentarer
    1. Det blir litt dumt når man lager et sånt tulleinnlegg, får masse reaksjoner og så syns folk er helt latterlige for å gå fem på. Jeg ser på en måte poenget, men det er en så fryktelig, fryktelig teit måte å gjøre det på. Merker jeg er mer irritert enn letta. Men Sophie og gjengen skal ikke få all irritasjonen min her, for jeg ser det er flere bloggere som spiller på samme greiene, dog ikke alltid med så viktige temaer. Det hjelper litt at det er for en god sak….!
      Uansett så håper jeg førstehjelpen kan komme mest i fokus, det er jo det viktigste her. Og at skoler, bedrifter etc tar en ny runde med kurs, merker det var først etter at jeg kom inn i sivilforsvaret at jeg har blitt tryggere på førstehjelp, og vi har jo bare 1-2 øvelser i året…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg