Movember…. På godt og vondt..

Pluss “eventyret” om de to flatlusene…

November er her igjen…eller movember da som den nå yndes å kalles hvert år. Måneden da menn skal kurere kreft ved å la snørra bli hengende i barten og rett og slett se ut som Chaplin eller biker-bøller alle sammen i en måneds tid. Dette er jo sånn sett vel og bra det. Men hva med alle de som ikke klarer å gro en bart på en måned… vil ikke de føle seg utenfor?.. Rosa sløyfe kan jo alle sette på seg…Bart er det værre med. Mange menn trenger jo ikke stå foran speilet på badet og se ut som en åndssvak tulling mer enn en gang i uka for å holde ansiktet relativt fjongt….mens andre jo nærmest må høvle kjakan 2 ganger om  dagen for å holde helskjegget unna. Hvor er næringslivet med tilbud på løsbart? Hvor er støttegruppene? Hvor er regjeringen? Audun Lysbakken?

Apropos barbering… Les denne: Gillette, ta deg ei bolle!!!

Nåvel, movember er nå mest vondt…for øynene…. Men også godt, spesielt fordi man jo kan en movembervits..

(Arkiv-movember-bøllebart-bilde…)

Livet er ikke lett…

Det var en gang to flatlus…

To flatlus, Benny og Bjarne møttes på stranda i California. Det var strålende sol og de viste stor gjensynsglede men Benny så at Bjarne stod å skalv enda det var godt og varmt..

“Hvorfor fryser du sånn Bjarne?”… spurte Benny…

“Jeg kom hit i barten på en Biker”… svarte Bjarne..

“Ahhh…du må finne deg bedre reisemetode hit til stranda”… sa Benny… “Finn en dame og legg deg til i behåringen hennes nedentil… Der er det godt og varmt og du kommer frem uten å fryse noe i det hele tatt”…

“Tusen takk” svarte Bjarne…”Det skal jeg gjøre neste lørdag”..

Uken gikk og lørdag kom… Nok en gang møttes Benny og Bjarne på stranda og nok en gang står Bjarne og skjelver…

“Men i alle dager da” sier Benny….”Skulle ikke du reise hit som vi ble enige om?”….

“Joda”..svarer Bjarne…

“Jeg fant den flotte dama i går..Jeg krøyp nedi trusen hennes og la meg til i håret…der var det så godt og varmt at jeg sovnet”…

“Da jeg så våknet i dag”…..

“Så var jeg i barten på Bikeren igjen”…..

#movember #humor #dame #biker

(takk til google for bilder)

6 kommentarer
    1. Jeg lo av vitsen….litt motstrebende,( jeg er jo litt hurpete av meg) for den var finurlig komponert! 😉 Ja, Movember -barten er jo et synlig bevis på at man støtter en sak – er “Solidarisk” som det heter…..men verden blir vel ikke så mye bedre bare av at menn anlegger bart? Så de som har dårlig bart- og skjeggvekst trenger ikke skjemmes eller gå i dekning i november av den grunn… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg