Jeg, en flis i Pappahjertes ekteskap?

På grunn av mine 5 eksellente ryddetips?

Har jeg tråkket over streken eller har jeg rett og slett satt igang en mannebevegelse med virkning langt utenfor mine fatteevner? Jeg tror nemlig det at vi i fremtiden kommer til å oppleve mannlige skap-blogglesere som kommer ut av skapet som langt overstiger det antall damer som i løpet av vinteren melder seg på til bikinifitnesskonkurranser neste sommer..og da snakker vi mengder….

Det har seg nemlig slik at pappablogger -og etter min mening en ganske til tider morsom blogger- Pappahjerte i et blogginnlegg glimret til med følgende overskrift “Nå skal det F… meg ryddes” der han proklamerte at nå er det nok…nå må det ryddes.. (de skarpeste av leserne mine har jo allerede skjønt at det går an å klikke på den uthevede skriften for å på magisk vis havne inn på det innlegget jeg refererer til og lese det). Nåvel, i dette innlegget kan du så i kommentarfeltet lese 5 råd jeg ga Pappahjerte vedrørende det å få kasta ting…men jeg ville jo ikke vært den jeg var om jeg ikke også gjenga disse rådene på min egen blogg….så :

Her kommer 5 gode råd for å få pælma skiten ut av huset:

1) Bruk svarte søplesekker så ingen ser hva du har hivi oppi…ellers plukkes skiten inn igjen.

2) Fjern batterier på barneleker så det ikke spilles en eneste lyd fra søplesekken…da havner den inn igjen..

3) Ikke spør kona “trenger vi denne”? … da gjør “vi” alltid det…

4) Ser det ut som det har ligget en stund, følg 1, 2 og 3 og list sekken ut i garasjen/container.

5) Stå ved kastevalget i all ettertid… “Nei, den har jeg ikke sett” er helt innafor…

Jeg kan selvfølgelig stå ved disse reglene… hver eneste sommer de siste 3 årene har oppsamlet shait blitt kastet (eller gitt bort/solgt dahh.., jeg setter meg jo ikke opp mot gjenbrukssamfunnet…Jeg gjorde opptil flere unge par lykkelige sist sommer med gratis lydanlegg osv) og smuglet ut av huset for senere å bli donert til dynga.

Pappahjerte tok til seg disse rådene og gikk til verket…jeg fikk tilogmed kred i et innlegg “Ryddemandag – Ting Tar Tid” som jo både er hyggelig og potensielt skremmende for to tanker slår meg jo… 1) Har jeg nå egentlig avslørt en av de få hemmeligheter vi menn har for å bli kvitt shaiten fra husa vi bor i… og 2) Kan det være nå at alle dameleserne til Pappahjerte -og det er mange- nå tusler frem til gubbene sine, slår ipaden i bordet og sier “hei kvapseræva… se til å begynn å rydd sånn som Pappahjerte gjør…og du kan følge de 5 reglene her fra han hockeytufsen som avslørte hemmeligheten deres”….

Det var jo da ikke til å komme fra at kona til Pappahjerte ante noen ugler med mose på da husbonden som vanligvis klarer å rote i rotet plutselig fikk ryddeånden over seg og i motsetning til å bare skuffe ting under sofaen nå faktisk gikk skikkelig til verks… Kona til Pappahjerte har da en blogg som heter nettopp Konatil…og hun er også en -synes jeg da- til tider morsom blogger som er verdt å følge med på. Konatil kom så med et innlegg i går som heter “Et rop om hjelp” som jo nettopp omhandler dette ryddeprosjektet til ektemannen sin…

Det er nå jeg da undrer… Hva har jeg satt igang?Har jeg sådd en splid i ekteskapet? Blir vi aldri invitert på kaffe nå? Får jeg alle Pappahjerte og Konatil tilhengerne nå på nakken… Er jeg nå utilsiktet mer hatet enn IS, Swiffer og lungemos tilsammen?

Jeg kan ikke annet enn å følge spent med videre…

#Geriatriks #Pappahjerte #Konatil #rydding #ryddetips

6 kommentarer
    1. Jeg skal følge rådene dine til punkt og prikke.
      Hehe kona mi er nonblogger og ikkeleser av blogger inkludert min.
      Ellers har vi et perfert ekte skap av furu og det er sjøllaga å 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg