Sophie Elise “disser” Sophie Elise…?

Litt sånn stein i glasshus-innlegg?

Som en del av en bloggverden så er det jo ikke til å unngå at man legger merke til litt av hvert i nettopp bloggverdenen….og så også i dag. Det var da ved gjennomlesing av Nettavisen, toppbloggerenes utstillingsvindu, at jeg la merke til en overskrift hentet fra superblogger Sophie Elise som var “Dette mener jeg om andre norske bloggere”. I dette innlegget skriver hun om et knippe andre topp-bloggere som jo er greit nok det….men så kommer, og jeg siterer:

***Føler du deg som leser ikke lurt? Føler du ikke at som blogger og bloggleser skal ha et forhold som er bygget på respekt? For all del gjør som man vil gjøre, men gjennomskuer dere ikke når noe kun er gjort for PR? Og for meg sitter det veeeeeeeldg langt inne å skulle skrive noe for å lure leserne mine inn på bloggen.***

Dette skriver hun da om alle disse bloggerne som skriver om kontroversielle temaer og/eller dasher inn litt sex og kropp for å få klikk og trafikk…

Men så tenker jeg da… Er ikke overskriften “Dette mener jeg om norske bloggere” nesten enda værre enn en sånn type sex-overskrift osv… fordi den kommer fra nettopp Sophie-Elise? Hun som har lesere i type antall 60-100 tusen mer eller mindre daglig… Hvem er så trang i nøtta at de ikke vet at sikkert 90% av disse leserne er wannabe-ungjente-bloggere som suger til seg alt Sophie-Elise og andre bloggere av hennes kaliber klarer taste ut av seg hver eneste dag? Er det noen som ikke tror på at nettopp den overskriften er et av de største PR-jippo-stunt Sophie-Elise egenlig kan gjøre fordi hun er den bloggeren hun er? I det øyeblikk hun poster en slik overskrift så klikker alle disse tusenvis av wannabees på det innlegget med håp om at Sophie Elise har omtalt nettopp dem…at de har blitt lagt merke til…

Selvfølgelig har de ikke det… Sophie Elise skriver bare litt rosenrødt om et knippe andre topp-bloggere før hun skriver noe skævellævel om de som desperat prøver å være noe i bloggverdene og ikke skyr noe for å få klikk…..

Jeg ville jo ikke finni på noe sånt… Bruke navn eller anatomi i overskrift for å skape interesse eller legge ut lettkledde bilder osv… DET er for lettvint altså…Det blir liksom for dumt..

…sånn bortsett fra det så gleder jeg meg til sommeren 🙂

1 kommentar
    1. Hahaha nå må jeg smile, jeg leste det samme og begynte på et innegg om det, men først så fjernet jeg et bilde av noe i en bh for innlegget var en sangtekst.
      Da kaster jeg det jeg hadde tenkt blogge. Fint av deg å si det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg