Pappa, er dette guds vilje og?

En gang imellom så spør en av gutta mine meg følgende: Tror du på gud pappa? Tror du det finnes en gud? Jeg har hver eneste gang svart dønn ærlig at “nei, det gjør jeg ikke”.. Videre har jeg da snakket objektivt om alle mennesker rundt omkring i Norge og verden som har en tro og troen på at det finnes en gud og at vi skal respektere alle mennesker uansett hva eller hvem de tror på..

Nå er jeg ikke like sikker på hvor objektiv jeg kan være..

Hvordan skal en ikke-troende pappa nå klare å snakke objektivt om en allmektig gud som lar denne tidens hendelser skje? Hvorfor stopper ikke den allmektige all slaktingen av uskyldige? Hvorfor lar den allmektige gud folk bli regelrett henrettet på gata? Hvorfor griper ikke den allmektige inn og stopper disse bødlene? Hvordan skal vi egentlig forklare barn hva som skjer? Hva slags gud er det man vil at mennesker skal se opp til og la seg lede av når den samme guden lar små barn bli henrettet? Hva slags gud er det som lar all dævelskapen skje?

Jeg skjønner bare ikke på tørre møkka hvordan vi skal kunne forklare noe av dette til ungene våre..

Er alt guds vilje? Vil virkelig guden deres, den allmektige, dette som skjer nå?

Det skjer så mye mer enn Paris, Frankrike… DET sier jeg unnskyld for med dette innlegget: Trist på vegne av Paris og mitt hode

Jeg mener ikke at dere som har en tro er idioter altså… Jeg forstår bare ikke hvordan man kan tro på en gud som i mitt hode har vært på ferie en stund..

2 kommentarer
    1. vel nå sa jo Gud at han ikkje sku blande seg mer i mennskene sine affærer etter han laget syndefloden….så han bare holder ord as far as im concerned….
      Eg er ikkje kristen,men vokste opp i et hjem med røtter i pinsemenigheten og med prester, proster,biskoper og misjonærer så har eg sett både gode og ikkje så veldig gode sider ved å ha det med i baggasjen.
      Eg er vel mer spirituelt orientert og tror på fri vilje…som visstnok er noe englene er misunnelig på….
      Hat og sinne er en grusom energi som desverre er litt mer smittende enn godhet….og når man blir hjernevasket i tillegg….om det gjelder guder eller andre ting så er det av det onde.
      Merkelig at det er lettere å lage en sekt som er basert på utnyttelse enn å glede andre og å være gode mennesker
      I min familie har vi desverre mistet mange av våre medlemmer….datteren min har mistet fler i sitt unge liv enn de fleste gjør i løpet av et helt liv.
      Hun har lært fra begynnelsen av at vi alle blir stjerner når vi dør….nå som voksen vet hun jo at det kanskje ikkje er helt tilfelle….men alikevel så når noen dør sier hun at himmelen har fått flere stjerner
      Min søster bor i UK og der borte var det ofte bombinger -vi har levd med redsel for å miste henne i mange år. Alikevel så kan man ikkje bli redd for alt-da vinner monstrene….
      Barna dine er heldige som har deg som pappa….både dine og dine bonusbarn <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg