Manneparkering på kjøpesenter!

med adgang for shoppinghatende damer!

De fleste som en eller annen gang var på Ikea som barn har jo opplevd dette, å bli parkert altså… helvete heller, det var jo eneste grunnen til at man gadd å være med på Ikea som barn… Du ble parkert i ballrommet sammen med en haug andre unger i et par timer inntil foreldrene dine kom og hentet deg formål hjem eller tusle opp i kafeen for å mumse kjøttbullar.

Hvorfor i all verden har ikke ethvert kjøpesenter en manneparkering rett innenfor inngangen? Et sted der mannen, eller den i forholdet som hater shopping som pesten, kunne sitte og lese avisen, se på tv, ta seg en kaffe, brus eller til og med en øl.. Rommet hadde ikke trengt mer enn en sofa eller sju pent dandert slik at man kunne følge med på sporten på tv samt en disk der man kunne kjøpe seg forfriskninger. Null krav om utsmykning eller sånne ting på veggene for sånt ser man jo ikke på alikevel.

Med en sånn parkering kunne den shoppingglade tusle rundt på kjøpesenteret og gjøre unna lørdagsshoppingen sin i fred og ro uten det konstante maset om å bli ferdig “for den spennende 10 tusenmeteren i Davos begynner snart”… “Kom igjen a.. 5 mila begynner snart og jeg vil se hvert eneste stavtak”… Det var bare inn døra, “få kortet”, “snakkes om et par timer”… Harmoni !!

Alle de andre shoppingglade kunne og gå rundt og shoppe uten å bli deppa av å se mannfolk henge over stativene med klær… de kunne slippe å se grinete tryner i hver eneste butikk… de kunne slippe å høre “skal vi inn her og?”… De kunne slippe å gå lange omveier rundt gretne gubber med 14 bæreposer med shoppa stuff…

Isteden kunne den shoppingglade bare gå innom manneparkeringen en gang imellom og avlevere poser for oppbevaring… Manneparkeringen vil rett og slett skape mer harmoni på kjøpesenterne i Norge.

Det ville jo heller ikke vært noen smerte om sportsbutikken og dippeduttbutikken lå i umiddelbar nærhet.

Sees på et kjøpesenter nær deg!

14 kommentarer
    1. Nå fristet du meg Geriatriks,, men jeg måtte bare. Men du trenger ikke legge den .Men jeg fikk en føling av at det du ramser opp under ”manneparkeringa” var liksom noe dagligdags for mange menn. Så da tenkte jeg som så.. hvorfor ikke av og til surre rundt sammen med den man bor sammen med på Ikea og kjøoesenter.. og være sosial.? Da har man liksom ikke alle de andre media,, som aviser.. tv,, internett,, tilgengelig.. da er det bare ”henne og deg” og levende mennesker rundt omkring. 🙂 Slett kommentaren.. og ikke legg den ut.. men jeg måtte bare 🙂

    2. dedicat: haha… Den er nok ute allerede 🙂 Vet du, dette er mer betraktninger jeg har gjort.. Det er ikke så ofte vi går på shopping men de gangene vi er sammen så har jeg null problemer.

    3. hahahaha Dedicat I love you -en mann etter mitt hjerte, kan vi klone deg please?
      ellers fins jo manneparkering på IKEA i Bergen vaffal med TV og sofa og hele suppedasen

    4. åh? i julen var det juleversketd til ungene og pappene satt i sofaene og så TV ungene var med de jentene som hadde verkstedet
      De har ulike varianter av sofa der.syns det er kult eg…kanskje det bare er i Bergen? nei….

    5. Kjempebra 😀 Sjelden jeg blir så overengasjert,, Men er nok mye i dagens stress og kav og interessekonflikt samfunnet som er verdt å sette fingeren på 🙂 Og der er du god, så peis på som vi sier her nord 🙂

    6. Det er en butikk i et av våre kjøpesentre som har egen manneparkering. Det har jeg hatt med i et av mine blogginnlegg en gang for lenge siden 🙂 Genialt 🙂 Og fornuftig. Ser ofte at det sitter parkert både menn og poser der 🙂 Og jeg ønsket at sånt hadde vært mulig den gangen jeg selv hadde mann 😉
      Men kjekkest hadde jeg det, da jeg “datet” en som likte å gå på shopping selv 🙂 Da fikk jeg ærlige og konstruktive tilbakemeldinger, samtidig som vi hadde det kjekt sammen. Men nå skal det sies, at jeg tror han liker å gå på shopping litt mer enn meg 😉
      Det ble ikke oss. Jeg må nok finne meg en annen 😉
      Men ja, du burde kanskje ta patent på denne kjøpesenteridéen 😉 Eller så kan jeg tipse at de fleste kjøpesentre har et bredt utvalg caféer 😉

    7. Eva: Hehe…jeg har skjønt at de allerede finnes…men at de ikke er en “kassa-suksess” foreløpig.. Kafe er vel og bra…men tror det bør være litt mer man-cave aktige greier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg