En ny rase i Norge..

Det har skjedd en evolusjonsarted utvikling i Norge. Vi har fått en ny rase. Utviklingen av den nye rasen har ikke noe med innvandring å gjøre, den har heller ikke noe med asylsøkere å gjøre. Den har ingenting med religion eller andre former for livsretninger å gjøre heller. Hudfarge har heller ikke noen betydning i denne utviklingen.

Den nye rasen har sakte men sikkert presset på og utviklet seg i takt med norske myndigheters stadige krav om betaling og avgifter på absolutt alt i Norge.

Hvilken rase er det så jeg snakker om?

Kassa-pose-pakkerne!

Folkene som handler på butikken og ikke tar fem øre for å bruke ekstremt god tid på å pakke alle varene sine i poser. De sorterer i matvaregrupper pr pose og/eller medbragt handlenett og tar null hensyn til at det lages lange køer i kassene. Det er for eksempel ikke noe alternativ å pakke pålegg sammen med middagsmat..pålegg skal ligge i samme pose og helst sammen med brødet. Noen av de har også begynt å strekke opp kassa-personalet fordi båndet går litt lenger enn akkurat de setter pris på. Køene bak disse pose-pakkerne blir enormt lange og butikkene bør egentlig innføre et alarmsystem når de oppdages i kassa.

Det er ikke lett å se den typiske kassa-pose-pakker i køen…men rekker du å bytte kø når du ser han/hun begynne sortere suppeposer etc så gjør det kjapt!!

7 kommentarer
    1. eg har opplevd noe helt nytt og unikt på min butikk. Før eg fikk betalt hadde min kassemann pakket alt i mine pose og ønsket meg en god kveld -I was floored……..så kanskje har du rett…..ting skjer

    2. Møtte på noen av disse under juleshoppingen… Synes disse menneskene kan holde seg unna butikken rush. Lørdag kl 08:00 er et fint tidspunkt for dem å gjøre storhandel.

    3. og veldig hyggelig 😀
      eg er forresten en av dem som må ha flere poser, bla for å ikkje blande vaskemiddel med mat….:P og for å lage balanse om eg må ha 2 3 poser fordi eg har så vond nakke,men håper ikkje eg lager for stor kø 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg