17 mai for ungene my ass…

La meg slå det fast en gang for alle: Det vi gjør på 17 mai er absolutt ikke det ungene ville valgt.

Leste en artikkel om en pappa som var møkk forbanna over å måtte stå parkeringsvakt på skolen istedenfor å kunne være sammen med ungene sine på 17 mai og da svaret på denne forargelsen fra komiteens leder. "Vi gjør jo dette for ungene sånn at de får det som de vil ha det" var budskapet hans.

Vel, FEIL !!!

Vi gjør dette fordi en eller annen brødgjøk fant ut at sånn og sånn må vi jo gjøre på 17 mai og så har det bare ballet på seg.

Hadde vi feiret 17 mai for ungene, feiret slik de vil, gjort alt på ungene sine premisser så hadde toget gått 500 meter før alle fikk hver sin is og brus og dro hjem. Ikke en eneste kjiperud lang tale hadde de måttet lide seg gjennom. Vel hjemme hadde de fått enda mer brus, is, vaffel, pølse, etc før de hadde hivd på seg shorts eller lignende og daffet resten av dagen.

DET hadde vært 17 mai for ungene!!

4 kommentarer
    1. Ha ha- må si meg litt enig der faktisk. Og, når blei egentlig 17. mai barnas dag? 17. mai er Norges dag, og Norge består av mer enn bare barn! Bør ikke 17. mai i så fall være “veteranenes” dag, som faktisk er de som har egnet hele livet på å forme Norge? Og ikke en ti-åring som har brukt hele livet sitt på å grine seg til viljen sin? Jeg bare spør 😉
      Gratulerer med Norges dag- både din, og min, og barna og de eldres 😀 Hurra! (Jeg er ikke så god på å feire denne dagen, men vurderer å gå på utsiden og knipse et bilde av flagget til huseieren, poste det på face, insta og blogg, for så å late som at det er jeg som har pyntet opp og er veldig engasjert 😉 ha ha

    2. Sier meg helt enig! Og en annen ting… foreldre som hysterisk ratter på barnas klær, og forby… IKKE få ketsjup på skjorta! La barn få være barn, møkkete klær vasker vi! Ha en fin dag, takk for et fint innlegg!

    3. He he , og på Jevnaker GLEMTE 17 mai komiteen å arrangere leker for barna på glassverket i tillegg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg