Er abort en privatsak eller ikke?

Med hvilken rett dømmer du andre?

Det er ikke ofte jeg henger meg opp i hva de såkalte Paradise-bloggerne driver med, men en ting nå i det siste fikk meg til å lese et blogginnlegg og mer eller mindre alle kommentarer hun fikk. Innlegget kan du lese her: Aborten i detalj!

Etter å ha lest innlegget og kommentarene, kan jeg ikke annet enn å hoderystende undre meg over hva slags horde med trangsynte bakstreverske fordømmende gjeng med mennesker som lever i Norge. Jeg kan altså ikke la være å lure på med hvilken rett de hiver seg over tastaturet og kaller damer som må ta et fryktelig vanskelig valg for horer og lignende.

-med hvilken rett dømmer DU et annet menneske?

-med hvilken rett setter DU deg over et annet menneskes valg?

-med hvilken rett skal DU bestemme over et annet menneskes liv?

-med hvilken rett skal DU bestemme over et annet menneskes fremtid?

-med hvilken rett kaller DU et annet menneske de styggeste mest krenkende ting?

En av de mest håpløse kommentarer som dukker opp i slike saker er i mine øyne "har du ikke tenkt på hvordan andre sliter med å bli gravide?".. Hva i svarte har det med situasjonen en jente/dame eventuelt befinner seg i? Hva mener DU denne damen skal gjøre da, føde ungen og gi den bort? De aller fleste som tar en slik avgjørelse tar den jo fordi de VET at de ikke er istand til å gi et barn den oppveksten og det livet det fortjener. Tro meg på at det er nok av barn som blir født som lever et "møkkaliv" fra fødsel av.

At noen velger å fortelle om et vanskelig valg de har tatt burde ikke bli møtt med hore og morderstempel. Tenk om noen hadde tittet over din skulder og dømt ditt liv etter hvilke valg du tar. Dessuten har du f*** meg ingen rett til å dømme noen for de valg de velger å ta.

Det er knekkende likegyldig om du er enig i abortloven eller ikke. DU har ingen, absolutt ingen, rett til å krenke andre mennesker som tar et annet valg enn det du er enig i. At de som forteller om sitt liv må regne med kommentarer er greit nok, men ikke krenkende støtende kommentarer, der går grensen.

Når alt det er sagt så har jeg også mine meninger om "godt voksne" som slurver med prevensjon etc..men jeg dømmer ikke. Jeg forstår at man innimellom må ta fryktelig vanskelige valg.

Det gir meg uansett ingen rett til å dømme!

Ikke dere heller….!!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg