Godt nytt år !

Nyttårsaften 2016

Så er dagen kommet, nyttårsaften, dagen da kalenderen bytter fra 2016 til 2017 og gjør oss pre-senile lett beinskjøre oldiser litt forvirra de neste 2-3 ukene når dato skal skrives. Innkjøpt er alt fra hodeløs fuggel til sprudelwasser vi ikke engang er sikker på at vi gidder åpne.

Nyttårsaften er jo da den eneste dagen vi som bor i Norge får lov til å gjøre noe som er strengt forbudt resten av året…nemlig leke med fyrstikker.. Ikke før er julaften og et par fridager over før det igjen må handles så de dypeste kroker av bankkontoen også tømmes… Fyrverkeri!!

Selvfølgelig har staten også her gått inn og sagt at skal vi ha det morro så skal vi jaggu måtte betale dyrt for det, som vi må på alt annet mer morro enn dugnad på bedehuset eller plenklipping med neglesaks…så skal du ha noe fyrverkeri med mer futt enn de små kinaputta vi smugla fra Sverige før i tiden så er det å tusle til banken i romjulen og ta opp lån med pant i huset.. Staten har jo i tillegg til å prise fyrverkeri på linje med bil og diamanter rett og slett forbudt raketter med styrepinne. Hvorvidt dette er for å forhindre brann eller at de har tatt konsekvensen at folk flest er så drita at de ikke klarer se opp i lufta uten å tryne vites ikke.

Paradokset denne dagen er jo at spesielt menn som ellers i året er så gjerrige at de går inn og ut av butikken 14 ganger istedenfor å betale for bæreposer faktisk går til en av lukene for fyrverkeriutsalg og handler så mye at de står fra klokka 23.30 til 01.30 og fyrer opp alt mulig rart. Sånn sett har jeg jo ikke noe mot det for da har vi noe å se på når gutta står og lager figurer i lufta med stjerneskuddene sine.

Jeg innrømmer at jeg i år har steppet opp og kjøpt en pakke med fyrverkeri.. Den kosta 299,- så jeg slapp å ta opp lån eller pante alle flaskene fra desember for å ha råd til den. Jeg gleder meg til å stå ute i gaten med kone og barn og delta hvertfall bittelitt på feiringen av inngang til et nytt år… Men det grommeste fyrverkeriet er det en annen på feltet som har.. Tror han sparer hele året jeg.

Og bortsett fra det…

Godt Nytt År alle sammen 🙂

…og i morra ryker grøftegrana ut….

PS.. klikker du på link så kan du lese mine nyttårsfortsetter : 10 Nyttårsfortsetter

#nyttårsaften #nyttår2017

4 kommentarer

Siste innlegg