We are back.. i Ringerike Panthers drakt!

Comeback-kveld for noen av gutta mot Skien, i Skien.


Da det dessverre endte som det gjorde med Ringerike Geriatriks denne sesongen så var ikke veien lang til en annen garderobe for de av oldboysgutta som har trent jevnt og trutt med 3 div i flere sesonger nå. Det blir nå enda mer fast trening med gutter halvparten så gamle og dobbelt så raske…bare noen da.. ikke alle… og det blir kamper igjen med Ringerike Panthers drakt på seg. Men, fortvil ikke, Geriatriksdrakta henger strøket og flott på en kleshenger og vil nok bli brukt i miniturneringer med litt mer løsslupne regler og aldersbestemmelser.

Comebacket i “årtnli” ishockey skje altså i kveld i Skien. Glemmes må: 2×30 minutter løpende tid, ikke taklinger, ikke slagskudd, ikke lov å ta’n på tennisen, ikke lov å løfte kølla fra isen på skudd, ikke kroppskontakt…. Nå blir det å skru bryteren tilbake til “alt er lov” og så huske at blinken er på brøstkassa til motspiller mht taklinger samt at det som vanlig alltid er ledig i krysset. Kanskje man igjen får oppleve herligheter som dette:

 


(sorry Bakkis….det må frem en gang imellom)….
 

For egen del så blir dette min offisielle kamp nr 798 for Ringerike Ishockeyklubb. Det har altså gått 47 kamper siden jeg la ut dette Jubileumsinnlegget om da jeg spilte min kamp nr 750. Morsomt at jeg muligens, hvis jeg ikke dauer i kveld, får feire kamp nr 800, hjemme i Schjongshallen, om et par uker. Så nå er det på med vest, halsbeskytter, hjelm med visir og ørebeskytter igjen. Igjen skal det varmes opp annet enn med vifta i bilen på vei til kamp..igjen er det lov å tøye ut…men kun på 3 div…. fortsatt karantene for ut-tøying ifm oldboystreninger… Igjen skal det skytes slagskudd (hvis man får tid) wreit im winkel.. Dette blir morro!!

trur eg…

#hockey #ishockey #2hockey

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg