Åpent brev til Frode Øverli – Pondus.

Jeg er sjokkert og lett indignert.

Fruen og jeg, som forøvrig er hun som liker sukat og han som liker sylteagurk, har vært, og er blodfans av den beste lektyre som finnes, Pondus. Denne vanvittig ekstremt fantastiske lektyren har vi abonnert på siden det var fysisk mulig å abonnere og få gleden sendt hjem i postkassen.

Det er ikke til å stikke under en stol (snodig ordtak forresten) at Pondusbladene nytes om og om igjen på lillerommet samtidig som gårsdagens matinntak trykkes ut. Det vet alle som har besøkt dette hjem. Det finnes årgang på årgang som rulleres i bladhyllene på veggen.

Det er fullt mulig at det er gassene fra torpedoluka som har gjort at jeg ikke har fått med meg betydningen av denne over-viste stripa før. Men; Fruen og jeg har alltid, selvom ikke fruen selv bedriver skikkelig mannesport, vært enige med Pondus/Frode i at all sport som ikke har offside knapt kan kalles en sport. (Det finnes hederlige unntak selvsagt). Av denne grunn var det nesten så kabelen ble kuttet i ren befiffelse over den "skjære alle over en kam" stripa jeg viser over her.

Jeg (og fruen) tar det for gitt at Frode Øverli/Pondus i gjeldende stripe mener døve vintersporter som langrenn, skiskyting, kombinert, kunstløp, aking, bob, curling, skøyter, etc.. Det kan jo ikke være slik at det menes mannesporter som for eksempel utfor og ishockey. Jeg blir nærmest sjokkert at disse mannesportene ikke presiseres unntatt i stripen der Pondus unngår "all vintersport".

Utfor og ishockey er jo to vintersporter som knapt kan forbedres selv med innførsel av hvithai som spenningsmoment.

Vi venter i spenning på ny stripe der Frode/Pondus tar avstand fra denne "all vintersport" holdningen og aktivt viser at at noe vintersport er helt innafor mens andre igjen trenger hvithai for å bli nesten severdig.

Med vennlig hilsen

Sukat-Line og Sylteagurk-Jim

#Pondus #Øverli #RedakTom #vintersport #ishockey #2hockey #langrenn

19 kommentarer

Siste innlegg