Sorry Østlandet; Jeg jinxet sommeren!

Jeg beklager.

Jeg skulle ikke gjort det. Jeg skulle ikke ha jobbet i hagen før 1 mai, jeg skulle ikke ha skiftet dekk på bilen, men fremfor alt; Jeg skulle ikke ha ryddet bort snøskuffa.

Trist og lei ligger jeg her med all skyld på mine skuldre. Jeg vet jeg ikke skulle ha gjort det men jeg klarte ikke la være. Knallvær første helg etter påske, så sen at den nesten går rett over i fellesferien, betyr normalt null stress med hensyn til dekkskifte.

Jeg er også rimelig sikker på at dekkskiftet ville gått helt uten gudenes vrede eller store konsekvenser om jeg ikke hadde gått til det ekstra drastiske komplett håpløse skritt jeg tross alt gjorde etter å ha bannet drittjekken opp og ned i en halvtime før jeg fikk lånt en skikkelig en.

Idiotisk nok stod jeg altså i oppkjørselen etter å ha skiftet til sommerdekk på den ene bilen og tenkte "skitt ass… det året jeg faktisk gjorde alvor av å kjøpe ny snøskuffe så har det ikke snødd nok til å bruke den". Dette tenkte jeg selvfølgelig fordi jeg så på den blå flotte latmannsskuffa som stod opptil veggen fortsatt med prislappen på håndtaket. Jaja tenkte jeg, jeg får stappe den inn i garasjen da. Bytte plass med golfbagen, det blir bra…

Det kunne jo ikke gått annerledes enn det har gjort. Snøvær. Absolutt hele dagen. Jeg burde visst bedre. Jeg burde jo tenkt "gidder ikke rydde den bort, snart november igjen"… Da skal du se det hadde blitt tropenetter fra og med i dag og helt til lille julaften.

Jeg lover: I november lar jeg gressklipperen stå ute inntil jeg må salte under den for å få den løs.

#vinter #kongvinter #sommer #sol #vinterdekk #sommerdekk #dekk #dekkskifte #snø #glatt #slaps

1 kommentar
    1. Du er midlertidig blokkert fra å publisere innlegg. Denne midlertidige blokkeringen varer i 3 dager, og du kan ikke publisere innlegg på Facebook før blokkeringen er utløpt. Husk at folk som gjentatte ganger publiserer ting som ikke er tillatt på Facebook, kan få kontoene sine deaktivert permanent.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg