Sorry, 1 mai er bare en fridag for meg

Overskriften er vel "som å banne i kjerka" for noen og ganske så innafor og beskrivende for andre. For meg er den helt reell.

Jada, jeg vet. Det er arbeidernes dag. Det er dagen da arbeiderne skal forenes og marsjere i tog og vise solidaritet osv. Det er greit det. Fint for dere som vil det. Jeg skal ikke hindre dere. Jeg er også en arbeider, men jeg velger å ikke delta. Jeg velger å ta de fridagene jeg får.

1 mai er veldig støttet/arrangert av LO. LO virker å være veldig "i lomma" på Arbeiderpartiet og deres syn på samfunnet. Jeg er ikke tilhenger av Arbeiderpartiet og måten de ønsker styre på. Arbeiderpartiet ønsker innføre enda mer skatter og avgifter enn vi har i dag. Det støtter ikke jeg.

Jeg liker heller ikke løgn. LO's mantra har i alle år (i en eller annen form) vært "Arbeid til alle", noe som ikke egentlig er en opsjon for det norske samfunn. Dette tør selvsagt ikke LO, AP, SV si rett ut.

Det er nemlig slik at om alle var i arbeid i Norge ville vi fått en lønns- og prisspiral som ville vært uhåndterlig. Vi må ha en viss prosent arbeidsledighet for å holde prisnivået nede. Så arbeid til alle er egentlig reinspikka løgn, og politikerne vet det men tør selvsagt ikke si det eller innrømme det.

Så; 1 mai er for meg en fridag. En dag ekstra med familien.

Det handler ikke om at jeg ikke respekterer tidligere byggende generasjoner. Jeg har bare litt problem med de som styrer nå.

Tror det er sånn for veldig mange andre og. Jammen meg er det ikke fint vær også..det bærer mot grillings på terrassen.

#1mai #fridag #familiedag

4 kommentarer

Siste innlegg