Den store DAB/FM-radioløgnen…

FM-nettet er jo ikke dødt….


Absolutt ikke en DAB-radio….

Dette er altså bilde av min utsøkte jobb-radio. En Prima Boy som har stått og surret hver eneste dag i, for å si det rett ut, en helvetes mange dager på kontoret. De første årene var den justert inn på P4, før jeg tok en avgjørelse midt i et alvorlig sinneutbrudd på grunn av en Right Price Tiles reklame og justerte meg bort fra P4 og inn på frekvensen til Radio Norge.

Overgangen fra den ene til den andre stasjonen gikk ganske greit, litt grøss på ryggen var det jo, men alt i alt gikk det greit. Musikken var stort sett den samme, reklamen likeså. Litt annerledes programmer. Silje og crew ble bytta ut med Loven og Co. Lite tips til Radio Norge: Flott med garanti for å ikke sende den samme musikken i samme arbeidsuke…nå gjenstår bare å ikke snakke om det fem hundre ganger om dagen..

Den store radioløgnen er jo da at FM-nettet legges ned. Det gjør det jo ikke. Det er kun “de store” radiostasjonene som slutter sende på FM-nettet. Lokalradioer etc kommer jo til å sende i mange år enda. Jeg lurer jo på hvor mange som har kasta fm-radioen sin på dynga i den tro at den ville være ubrukelig etter en viss dato.

Jeg har nå vridd på knotten på min Prima Boy, og i flere år fremover kommer jeg til å høre på Radio Metro. De skal etter hva de sier selv sende på FM-nettet i all uoverskuelig fremtid.

Alt “skvip-snakket” om at fm nettet slukkes har jo bare vært bullshit fra ende til annen fra de “store” kanalene for å få folk til å kjøpe dabbedidubbdabb-idiotiet.

Radio Metro, i bilen og på kontoret. Kjør radio!!

#radio #P4 #RadioNorge #RadioMetro #Metro #dab #DAB #FM #FMnett

4 kommentarer
    1. Tusen takk for tips! For noen løgnhalserda! Jeg har funnet frem gamle cd er til å ha på plass i bilen, for noe må man ha å bruke ørene til når man kjører. Jeg trodde virkelig at det var slutt på “alt”

    2. Thomas Frydenberg: problematikk er det vel ikke…men fortsatt sier “reklamen” at FM nettet slukkes…som jo er feil.. det er de store kanaler som slutter sende

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg