Den tragiske historien om Gunnar Golfball

Det er vår, vel praktisk talt sommer, igjen og det er på tide å gjenfortelle den tragiske historien om en manns kamp mot elementene. Frem med lommetørkler/tørkepapir… Her er ingen lykkelig slutt.. Her er historien:

Mitt navn er Gunnar Golfball.

Jeg trenger hjelp…

I lange tider har jeg gjemt meg godt. Jeg har gjemt meg nedi en bag inni en bil.

Denne bilen. Jeg har ligget gjemt, skjult blant en hel haug av andre likemenn…Gustav, Geir, Guttorm, Gabriel, Gard, Gaute, Georg, Gjermund, Gisle, Glenn, Gordon, Gudbrand, Gudleik, Gunnstein og Arne…for å nevne noen.

Vi har alle sammen gjemt oss godt og bare sneket oss til små glimt av fantastisk norsk natur ute på Storøya i Tyrifjorden.. Fantastiske syn som dette

Og dette

Og dette..

Og dette

Men i dag skjedde det noe rart. Jeg og kompisene mine lå og slappet av som vanlig da noe uvanlig hendte. Normalt må vi jo hoppe opp og titte ut for å se naturen men nå ble jeg…tenk på det…jeg ble plukket opp.. Jeg ble holdt opp så jeg kunne se dette…

For første gang kunne jeg nyte utsikten. Jeg var så blid..hvertfall inntil jeg ble satt ned på bakken..eller ikke helt på bakken da…jeg ble satt opp på en pinne… da ble utsikten dårligere… Fra pinnen kunne jeg bare se dette… Men det var kult da.. En helt egen type stol bare for meg…

Men jeg bestemte meg for å ikke la sånne småting gjøre meg sur…så jeg var like blid… Jeg koste meg på stolen min jeg…

Men… Det tok ikke mange sekundene før jeg skjønte at noe var galt.. Jeg hørte lyder… Jeg hørte noen si “klin til skikkelig nå da”…og “ja, nå skal den få det”…. Jeg rakk akkurat å snu meg…

Rett imot meg kom dette….

Og det er det siste jeg husker egentlig… Det smalt.. Jeg ble trykket sammen.. Om Zuccarello har hjernerystelse så har jeg trippel… Jeg har vondt.. Jeg er alene.. Jeg ligger her helt alene.. Jeg har hørt at det er huggorm her og… Snart blir det vel mørkt også… Jeg vil ikke dette… Jeg vil tilbake til bilen og baggen… Hjelp…

Gustav…..?

Geir..?

Guttorm…?

Georg…?

Gard…?

Arne…? Aaarneee…? AAARRRNNNEEEEEEE…?????

 

#golf #Tyrifjord #tragedie #Storøya #sport

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg