Min uunngåelige erkjennelse…

Jeg har i løpet av de siste dagene kommet til en erkjennelse.. Hvorfor sier du? (eller kanskje bare tenkte du det)

Jo:

Jeg har sett nyheter på tv.

Jeg har sett nyheter på nett.

Jeg har lest aviser.

Jeg har sett hvordan folk bare turer frem.

Jeg har sett hvordan folk bare tar seg til rette.

Jeg har sett hvordan folk utnytter andre.

Jeg har sett hvordan folk behandler medmennesker.

Jeg har sett hvordan folk lyver, stjeler, bedrar, sjikanerer, mobber og dreper.

Jeg har sett hvordan egoismen råder.

Jeg har sett hvordan kynismen er sterkere enn en rak rygg.

Det er på grunn av dette erkjennelsen bare måtte komme….

Hva den er?

Jo:

Hva faen er i veien med folk?

#livet

1 kommentar
    1. Jeg er enig med deg i at man kan miste motet og trua, men du velger jo selv litt hva du ser, hva du vil fokusere på.. For det finnes faktisk også folk der ute som hjelper andre, som er snille, som gir bort egen nyre til noen, som bygger skoler for fattige barn i Gambia, som bruker ferien sin til å hjelpe flyktninger som kommer til Hellas, som deler ut store deler av formuen sin til veldedige formål, leger som hjelper folk uten å ta betalt, advokater som jobber gratis for folk som ikke har råd til å betale, noen blander seg inn når andre blir mobbet, noen samler inn klær til fattige, noen bruker fritiden sin på Frelsesarmeens suppekjøkken … Osv. osv. Mennesker kommer i mange varianter, og ALLE er heldigvis ikke kyniske egoister.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg