En kost til besvær..

Jeg tenker om meg selv at jeg er en ganske fornuftig og til tider praktisk (ikke handy, det skryter jeg ikke på meg) fyr, og derfor undrer jeg meg på hvorfor jeg stadig havner opp i situasjoner som får meg til å stå og dunke meg selv hardt i panna med et Doohh-Simpson uttrykk i ansiktet.

Jeg kommer ut av huset på morgenen og ser lett at det har snødd. Det er jo ganske vanskelig å ikke legge merke til det sånn sett. Det tar ikke mange skrittene med vassing i 10-12cm snø før jeg skjønner to ting. En: Bilen min er nedsnødd, og To: Jeg kommer til å fryse for jeg har ikke noe kost å fjerne snøen med.

Jeg kan jo starte bilen og la rutene bli snøfrie ved smelting men det innebærer å gjøre et kunststykke ikke mange behersker og som frembringer et spørsmål du også kan stille deg selv:

Har du prøvd å åpne bildøra på en nedsnødd bil uten å få halve setet fylt av snø?

Nåvel.

Denne gangen ble jeg såpass grinete av å børste snø med armer og hender, og nærmest fryse på meg neglesprett, koldbrann, brokk og lumbago samtidig som jeg ble våt i rassen av å ikke klare bli kvitt all snøen som havnet i setet da jeg åpnet døren for å starte bilen, at jeg der og da bestemte meg for å skaffe meg en liten kost. Dette ville jeg nemlig ikke oppleve en gang til.

Som sagt så gjort.

Jeg kommer ut av huset om morgenen og ser at det har snødd, igjen. Det tar ikke mange minuttene med vassing i 10-12 cm snø før jeg skjønner to ting, En: Bilen min er nedsnødd, og To: Jeg er en kjempetosk.

Hvorfor sier du?

Vel, jeg har riktignok en kost…

Inne i bilen..

Så da kommer spørsmålet igjen da..

Har du prøvd åpne bildøra på en nedsnødd bil uten å få halve setet fylt med snø?

#bil #snø #vinter #kost

1 kommentar
    1. Kjære deg….. du må virkelig unnskylde at jeg rett å slett så meg nødt til å sende noen ord til deg. Jeg gjør det ikke for å virke truende (for det er jo fy fy i dag), dette er ingen netthets (utrafy) og slett ingen form for mobbing (hærreminhattfy).
      Altså..hvor skal jeg begynne…. Sjekk på linjalen så sjekker du hvor dypt 10 – 12 cm faktisk utgjør. Det er da itte mye, er det? Nedsnya bil med så store mengder sne 🙂 🙂 🙂 nei, det skulle faktisk bare holde å blåse litt på den, sette deg inn og slå på varmeanlegget og bare lene deg tilbake i setet noen minutter og finne ro og balanse.
      Har du sett filmsnutten om nordlenningenes og sørlenningenes opplevelse av siste storm 🙂
      Stå han av

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg