Takk og farvel til norsk divisjonshockey?

Tirsdag og Torsdag = kamp nr 826 og 827

Etter 39 sesonger og 756 kamper i aldersbestemt + seniorhockey for Ringerike Ishockeyklubb så tror jeg det får være nok. Jeg tror at jeg (og flere av de andre traverne i klubben) kommer til å takke av fra ordinært divisjonsspill med kampene mot Forward i dag tirsdag klokka 20.45 og mot Jar torsdag klokka 20.15, begge i Schjongshallen.

Det betyr på ingen måte at jeg skal slutte å spille ishockey for Ringerike Ishockeyklubb.

Det totale antall kamper jeg pr nå har i en drakt tilhørende Ringerike Ishockeyklubb er 825. Det betyr kort og godt at min kamp nr 826 og 827 denne tirsdag og torsdag, for Ringerike Panthers i 4 divisjon, kun setter et punktum for ordinær divisjonshockey for min del, og at det bare er antall oldboyskamper utover nå som vil øke.

Det startet i 1979 for min del, og jeg har bare spilt for Ringerike Ishockeyklubb. Det har blitt 200 kamper for aldersbestemte lag og 556 for seniorlag (4 div, 3 div, 2 div og 1 div) samt 71 for oldboys når torsdagen er unnagjort. Debuten på seniorlag var mot Stjernen tror jeg (sikkert andrelaget) i Fredrikstad som 16-åring i 1986. Siden den gang og frem til 2010 er det ikke mange som har spilt mot Ringerike A-lag som ikke har møtt meg på motsatt banehalvdel.

I perioden 2012 til 2016 var det bare oldboysspill, før jeg (og de andre traverne) hoppet inn i 3-div laget for å hjelpe i 2016-2017. Sesongen 2017-2018 har kun bestått av 4-divisjonsspill, men nå er det nok greit å gi seg. Det å gå på en ny sesong i 4 divisjon som 48-åring både frister og frister ikke (selv om jeg sikkert stiller i en knipe).

HOCKEY ER LIVET: Jim Gallagher (44) har spilt hockey siden han var ni år gammel. Hockeyen smaker fortsatt like godt.

Det har vært utelukkende gledelig å spille divisjonshockey alle disse årene. Jeg har møtt uendelig mange tvers igjennom hyggelige lag, spillere, ledere og dommere i løpet av disse årene, både i egen klubb og i bortelagsklubber.

Jeg nevner ingen, dere som kjenner meg vet hvem dere er 🙂

 

Så får vi se hvor mange sesonger med oldboyshockey det tar før tallet 1000 kamper kommer 🙂

Ringerike Geriatriks gjenoppstår jo da kommende sesong i oldboysserien

Laget har hatt en liten pause fra kamper men har trent jevnt og trutt hele tiden. Det kan nok hende både oldboysregler og Geriatriksregler har gått litt i glemmeboken så oldboysreglene tar vi på is, men Geriatriksreglene kan dere lese her:

..eller her da: Geriatriksregler  <– du må trykke der da..

 

instagram = jimgall, snapchat = jimbo-33

#ishockey #hockey #2hockey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg