En manns innblikk i kvinnelige dusjrutiner

Det er lite som er så myteomspunnet, sagnomsust, snakket om og irritert seg over som hvor lang tid kvinner bruker på badet. Spesielt i de familier der toalettet befinner seg i samme rom som dusjen er dette en kilde til meget stor frustrasjon.

Her i huset var vi så uheldige at husfruen falt av hesten og pådro seg 8 ribbeinsbrudd, 2 ryggbrudd og 1 brudd i skulderbladet. Dette i tillegg til en nå mistenkt avrevet muskel i skulder/overarm medførte at høyre arm ble relativt ubrukelig en stund.

Da måtte undertegnede trå til da.

Les forøvrig også: En mann og hårfjerning i intime soner

Heldigvis kunne venstrehånda læres opp til å gjøre det meste av nødvendigheter, men det å dusje skulle vise seg å være en oppgave som var vanskelig alene.

Inn i dusjen, dvs fruen inn i dusjen og jeg rett utenfor vann-rekkevidde. Endelig skulle man få se hvor mye av arsenalet av flasker og krukker som blir brukt, eller rett og slett få bekreftet at mesteparten bare er til pynt.

«I dag vil jeg bruke den røde».. Seff sa jeg og tok tak i den røde litersflaska, som jo selvsagt var balsam, så bytting måtte gjøres. To runder vask av hår og så var det tid for balsam. Inn i håret med balsam, og så ny titt på hylla. «Ansiktsvask»… «den der».. Som sagt så gjort, og så «kroppsvask».. «den der».. Etter dette var det utskylling balsam og så tørk av hår og kropp. Jeg trenger ikke skrive så mye om barbering her og der, men det måtte gjøres det og.

Neste dusj følte undertegnede seg som kongen på haugen siden jeg jo nå visste gangen i dette. Men neida, nå var rød bytta med grønn og det skulle hårkur inn før balsam. Hårkur må man ha. Hårkuren satt såpass lenge i at det var god tid til høvelbruk i mellomtiden. Ansiktsvask, kroppsvask og annet småtteri ble også gjort i tilnærmet lik rekkefølge.

Nesten unødvendig å si så ble dusjene i de neste dagene et virrvarr av røde, grønne og hvite flasker, korker med ditt og skrubb med datt. Hårkur for blondt og hårkur for glans.

Det finnes shampoo og balsam for enhver smak og hårtype. Kroppsvask, ansiktsvask og hårkurer. Høvel for ditt og høvel for datt. Det er jo ikke rart det går med litt tid på badet. Men, de blir flotte disse damene da 🙂

Vil du vite hvordan menn gjør dette?

Shampoo på hue, vask nedover..

 

#menn #kvinner #hår #vask #samliv #hygiene #dusj #barbering #shaving #shampoo #balsam #hårkur

2 kommentarer
    1. Jeg blir helt matt av alle disse produktene. Jeg holder meg til dobbeldusj og head and shoulders:p Får innimellom ulike type såper og slikt, som jeg selvsagt bruker, men kjøper de ikke selv. Artig innlegg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg