“Kan ikke kommentere enkeltsaker”..

Hvor lei er du ikke av å høre eller lese akkurat det?

Gang på gang graver aviser eller tv-program frem saker der Ola og Kari Nordmann stanger og stanger mot Nav, statlige, kommuale eller andre offentlige byråkratiske deler av samfunnet, og gang på gang så støter man på disse samme ordene som de gjemmer seg bak: “jeg kan ikke kommentere enkeltsaker”. Når man i tillegg ser de samme aviser og journalister stille de kritiske spørsmålene til politikere så er svaret også altfor ofte det samme… “jeg kan ikke kommentere enkeltsaker”.

Les også: Hva vet du egentlig om den som er syk?

Vel, kjære alle sammen:

Kanskje det er på tide at dere begynner kommentere enkeltsaker?

Ikke enkeltpersoner, enkeltsaker.

Jeg tror muligens det er eneste måten vi får en forandring på ting som er fundamentalt feil i det norske samfunn. Politikere er de verste, de er med på å vedta og lage ordninger som slår helt vannvittig ut i enkeltsaker…uten at byråkratene/saksbehandlerne har anledning til å vise skjønn. Eller er det slik at de har det, men de vil bare ikke?

Om man ikke er villig til å høre på, og kommetere enkeltsakene, hvordan skal man da ellers skjønne konsekvensene av den politikken man er med på å vedta for landet Norge.

“Det er bedre å være rik og frisk enn sjuk og fattig” tulla vi med i barndommen… Når jeg ser hvordan statlige organer behandler norske borgere som av en eller annen grunn ikke kan stå opp og gå på en 7-15 eller 8-16 jobb så blir jeg mer og mer irritert.

Les også: Nei, jeg vil ikke ha sykemelding, jeg vil ha hjelp!

Jeg skjønner at man kan ikke tvinge politikere til å leve det livet enkeltsakene lever for å kunne skjønne hvordan mennesker i vanskelige situasjoner har det, men jeg vil bare kommentere følgende: Hvor langt inn i granskauen idiotisk er det ikke å for eksempel tvinge en mor som har statsstøtte for å være hjemme med et pleietrengende barn ut i arbeid, fordi det er reglene, og så samtidig måtte sette på et 3-4 ganger så dyrt tiltak også betalt av det offentlige hjemme hos den samme moren?

Slike enkeltsaker… saker… kan dere ha baller nok til å kommentere.

Tenk hvor deilig det hadde vært å høre noen si: “vet du, dette tenkte vi ikke på.. sånn skal det ikke være, dette fikser vi”…

Noen ganger er det lov å høre på folket kjære politiker og byråkrat.

#brukhue

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg