Litt om barn, kvinner, kropp og abort.. fra en helt vanlig mann

Hadde jeg hatt et par relativt svære pupper å dytte opp i kameraet for å ha et clickbaitbilde til dette innlegget, så hadde jeg kunnet blande meg inn på topplisten sammen disse 9-10 topp-jentene som til stadighet kjører “seriøse” innlegg, men slenger med et pushup-bilde for å sikre inntekten den dagen også. Det har jeg dog ikke så det får bli noe kjedelige greier sånn til slutt for å ha noe.

Mye foregår om dagen som krever mye mediaplass. De aller fleste har jo fått med seg bruken av abortsaken Krf driver med om dagen for å sikre seg regjeringsplass, men det er en ting som bare må adresseres litt først:

Jeg er, som veldig mange vet, ikke spesielt imponert over Miljøpartiet De Grønnes politikk. Det har jeg lov til å ikke være, det har alle lov til å ikke være. Men, det som ha skjedd de siste dagene etter at Lan Marie og mann opplyste om at de skulle ha barn sammen er bortenfor skamløs oppførsel av folk i kommentarfelter. Det å lire av seg hets og annet som verre er overfor en kvinne som er gravid fordi hun står for en annen politikk enn man selv liker, det er uverdig selv for de verste nett-troll.

Les også: En Mann forelsker seg ikke i kjønnsleppa di!

Nå skal det sies at jeg gleder meg jo til å se hvordan de bil-løse skal løse tidsklemma med levering i barnehage i motsatt retning av jobb etc men det skal jeg da ikke sitte å hetse det lykkelige paret med. De, som alle andre, fortjener å være lykkelige ventende foreldre. De fortjener da ikke å sitte å ta imot dritt fra fol bak et tastatur. Jeg ønsker de lykke til som foreldre jeg.

Det går ikke an å komme utenom Krf sin politiske maktgriskhet om dagen. Det at de så til de grader er villige til å gå imot norske kvinners tilkjempede rettighet for å kunne bestemme over egen kropp i tråd med de reglene vi har i dag, beviser bare hvor smålige de egentlig er i sin kristenhet. Dette er en sak de burde holde seg langt unna, men klarer de ikke det så håper jeg det norske folk sier ifra ved neste valg og hiver de ut av stortinget.

Les også: Hei kvinner, nå må dere passe på, Krf vil ha kroppen deres

Krf er et mikroskopisk parti som burde jobbe mer om oppslutning om menneskeverd-saker som alle kan relatere seg til enn saker som er debattert opp og i mente. De bringer et minimalt problem opp som om det står køer med kvinner og vil sortere eggene i livmoren bare det blir nok kunnskap på området, og skaper derfor unormalt masse bråk om en sak som man har full kål på allerede.

Jeg fatter ikke at det i 2018 kan sitte folk og føle at de kan bestemme, med tekst fra en gammel “eventyrbok”, over andres liv. Hvem i all verden er du kristne mann/kvinne som skal bestemme over livet til mennesker du ikke kjenner? Abort er en privatsak. Abort er noe de aller fleste selvsagt ikke tar lett på. Da trenger man ikke fordømmelser fra folk som ikke engang kjenner til livet til den kvinnen som tar dette valget.

Det siste jeg har lyst å bare nevne i dag er den stadige smålige kommenteringen som foregår i den norske befolkning rundt ikke visuelt syke mennesker. Grunnen til det er DETTE facebook-innlegget. Nok en gang føler en dame at hun må rettferdiggjøre sin sykdom overfor en befolkning som ikke vet hvem hun er eller hva hun har måttet gå i gjennom med sykdommen crohns. Hun har for øvrig også en blogg som heter Crohnsglede.

Jeg skrev engang innlegget Hva vet du egentlig om den som er syk? , et innlegg jeg skulle ønske mange tusen delte.. ikke fordi jeg i utgangspunktet ønsker klikkene… men folk må f*** meg slutte å gå rundt å baksnakke folk som tilfeldigvis ikke har en synlig sykdom.

 Så… det var tankene for i kveld..

Takk, og forresten…

SLIK inviterer du til barnebursdag med barn i barnehage/barneskole

SLIK foregår det når du og mannen/kona bestemmer at han skal “snippe løken”

 

 

 

9 kommentarer
    1. ja nei dette er for meg en gåte…men politikere generelt er et gåtefult folk…….som skal bestemme hvem som skal mate hjemme, hvem som kan gå tilbake i jobb og hvordan foreldrepermisjonen skal fordeles. Eg er for likeverd, mer damen som har hormonene, puppene og har børt en baby i månedsvis…..hun må få bestemme selv når hun er klar til å gå tilbake til jobb og mannen få få være med å bestemme når han vil overta-familien selv må få bestemme. Og Kså lenge kvinner er den som blir gravid må menn holde munn -hun må faktisk få bestemme.eg vet det høres ego ut….men naturen er nå engang slik…vi får babyene….det er vi som må bestemme om vi er istand til å ta vare på barn…..et friskt eller et sykt barn….
      Alle liv er likeverd, men eg føler at noen liv kanskje er mer verd om de slipper leve med de smertene og plagene ulike sykdommer kan gi dem-eller foreldre som ikkje vil ha dem eller ikkje kan…..
      Hva med overgrep og barn derfra…skal det være ok å bli minnet på hver dag? Noen har nok klart å snu hvordan de ser på barn etter en slik opplevelse,men ikkje alle klarer det.
      Heldigvis er eg over den alderen eg trenger å bekymre meg…..men datteren min er ikkje <3

    2. Dersom man prøver å stramme inn på abortloven, håper jeg kvinner over hele landet, og helst menn også, lager et jævla spetakkel!
      Ingen tar abort for gøy, og heller ikke av ondskap. Dersom politikerne vil ha ned aborttallet, får de begynne i andre enden. Gjør det lukrativt å få barn, ikke ha innstillingen vi en gang hørte om alenemødre og slabbedasker…og om noen får et multihandikappet barn, så skal hjelpen og pengene være der fra starten av uten at folk må slåss, krangle, søke, anke, trygle og be om litt hjelp. Nå er det jo sånn at om noen søker om hjelp f.eks. 4 timer i døgnet, kan de kanskje få innvilget 4 timer i uken av en gjerrig besserwisser på et kontor. Pleiepenger har man satt begrensning på også.
      Nei, Krf kunne begynt med nestekjærligheten i andre enden, så ville jeg blitt litt imponert. Alle partiene har ansvar for at aborttallene er høye, – alle har vært med på å vedta innstramninger og byråkrati når det gjelder det såkalte sikkerhetsnettet, hvis hull blir stadig større så flere ramler gjennom… Politikerne skal jo spare overfor de svakeste.
      Man kan ikke sitte og kreve at alle skal ut i jobb og samtidig mene at folk skal kunne stå på og pleie multihandikappet barn 24 timer i døgnet i år etter år. Umenneskelig. Vi har sorteringssamfunn, og det har vi alltid hatt. Men abortloven gir en mulighet til å velge bort for de som ikke orker slitet, og det må samfunnet godta. Det er politikerne som har fått frem dette samfunnet der det er lite plass til visse ting og mennesker. De som orker slitet, eller er veldig imot abort, de får sine barn, de. Men de skal ikke velge for andre.
      Gamle dagers abortnemnder var et mareritt for kvinner. Der satt det fanatisk kristne, mannlige leger med strenge ansikter og skulle ha kvinnens historie fra a til å. Ydmykende, jepp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg