Øl-test, slik den skal gjøres!

…man sløser da ikke med godsakene heller.

Det nærmer seg dagene da vi alle sitter på terrasser rundt omkring i norges langstrakte land og nyter alt fra knakkwurst til sprell levende laks på grillen akkompagnert av diverse typer øl og øll (altså flere øl). Men, det er jo ikke lett å vite hvilken type øl man skal velge siden det nå har kommet en mengde nye ølsorter i butikkhyllene. Forøvrig mistenker jeg dette med så mange ølsorter å være en konspiratorisk greie fra Krf og andre for å forvirre maksimalt og dermed gå ut av butikken med uforrettet sak (bare de urutte seff).

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg har ikke hatt tid til å teste denne sommeren så jeg gjør som Ingrid Espelid og jukser littegranne… så derfor kommer nå en tidligere gjort øl-test like dagsaktuell, ja for ikke si brennaktuell, i dag som den var i fjor sommer.

Jim tester duggfriske øl!!

Det finnes jo en mengde med ølsorter på markedet og det sier seg selv at jeg kan jo ikke teste alle samme kvelden.. For det er jo et faktum at har man åpnet en duggfrisk så drikker man den opp..man tar altså ikke bare en slurk og attpåtil spytter ut igjen… Så; Jeg skal teste noen ølslag og skrive ned mine notater og meninger om de forskjellige øl-sortene.

Here we go:

Grans Bare.. Helt grei smak.. Den grå boksen er fin og grei den.. Duggen renner flott nedover.. Egner seg meget godt som vorspiel øl.. Renner lett og ubesværet nedover i halsen. En grei 4 på skalaen.. Grans Bare Sommer kan og anbefales.

Corona… Ikke helt min greie.. Pingleflaske.. Smaker litt underlig, en rar ettersmak.. Må skylles ned med en god klunk med brunt ildvann. Smaker ikke som øl.. Frukt i tuten..nahhh.. En 2 på skalaen..

Ringnes.. God gammeldsgs vanlig øl.. God og rik på smak.. Flott boks.. Flott dugg.. Fin farge.. Egner seg meget bra til tung mat..så som julemat osv.. Kanskje litt i overkant på ettersmakk.. En 4 på skalaen..

Frydenlund… Ikke så ofte å få kjøpt lenger… Små brune flasker er bittelitt umoderne og inneholder jo egentlig kun 3 gode svæljer.. En 2-3 på skalaeen..

Tuborg.. Scmåå brune.. Litt umoderne.. Gode.. Men for småå.. Blir sliten av å gå frem og tilbake til kjøleskapet.. God smakk og fin dugg i glasset… Egner seg til alt fra mat tul dlåsskamp og spinn det båttel leik… En klar 5 på skalaennenene.. Å ratti tutti tei, jeg må tisse…

Tissepause..!

Heineken… Glassfladke..stoor.. Goood.. Svmaaker godt i vær slurkk.. Duggen smaker godt når man sliker den av flscka.. Egner seg til mat? Seff..hvor? Klar femmer..

Kilkenny.. Irsk øll.. Namm… En til? Drekka meeeer.. Masse fin dugg!! Egner seg til Torbjørn..hahagaga… Topper heile driten..

Guinness…enda irskerereree øllebølle.. Scslla lalla la la la lallla… Dugg, hæ? På ruta? Skala..? Ække det en opera? Men scmaaker godt..en topp det og..

Ringnes Lite…min favrotitt…farvotitt.. forbitatt… firvatott.. drit og draaa… sove..

Nååå…

Hansa.. Jeg er tilbake.. Sove var godt.. Hansa er velsmakende, masse fin dugg på boks og glass, egner seg til alt, en sterk 4 på skalaen

Efes… Glassflaske, handlet i Strømstad, kasse, til samme prisen som en burgermeny i Norge. velsmakende frisk øl. Nytes best i solen. Klar 5 på skalaen..

Budweiser.. Testens vinner. Det damle ordtaket “hva er likheten mellom Budweiser og sitte i en kano? Fucking close to water” stemmer altså ikke. Bud smaker godt og er meget egnet for terrassebruk.

Tar en til jeg…

Det var det for denne gang.


 

#øl #Grans #Corona #Ringnes #Frydenlund #Tuborg #Heineken #Kilkenny #Guinness #Hansa #Efes #Budweiser

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg