Hjemmelagde burgere på 1-2-3

Enkelt, greit og smakfullt, Brimi: ta deg ei bolle!

Slik lager du burgere fra bunnen av!

Som alltid starter kulinarisk briljering med å ha de riktige ingredienser. I dagens varme er det ikke til å unngå å passe på væskebalansen, så voalla, en stk duggfrisk.

Jeg går i dag for kjøtt fra ovnsrørkua. Denne rasen egner seg meget bra til burgere siden oppdrettere passer på at de ikke blir for store i omkrets rundt magen og derfor passer veldig bra på norsk type burgerbrød.

Finn frem steikepanna, slå på varmen og hiv kjøttet oppi. Vel, ikke hiv da, du kommer til å bomme. Legg kjøttet i panna.

Så er det å finne frem burgerbrød.

Jeg går denne gang for den litt mer raffe typen, den med frø på.

De er littegranne dyrere fordi det jo sitter en eller annen litt underbetalt gjeng og limer på ett og ett frø. Må egentlig klage litt og, synes de frøene detter litt lett av.

Så kommer vi til punktet med å lage mat fra bunnen.

Legg all burgerbrødbunnene på en tallerken. Jeg garanterer at det å lage alt ferdig for så å forsøke skyve bunnen innunder blir bare klin og søl..

Jada, jeg vet..sylteagurk.. Jeg liker det på burgeren…capiche!!

Pepperoni skal selvsagt ikke på burgeren, fant det bare i skuffen og fikk lyst å "mævle" litt…

Litt keppsjupp må til..

Grønnsaker må også til… stekt løk der altså..

Rett før ferdig må det krydres litt seff..

Legg kjøttet fra ovnsrørkua på hver sin bunn m/tilbehør

Noen liker å legge på osten mens kjøttet fortsatt er i panna…JEG liker å bare legge den på som dette..

Neste steg, og nå håper jeg du ikke har kastet hamburgerbrødtoppene, er å legge hamburgerbrødtoppene (phuuu) oppå osten og vips, du er ferdig.

Der har du det: Hjemmelagde burgere (lagde de jo hjemme) laget fra bunnen av. Nytes selvsagt best med en duggfrisk.

#hamburger #cheeseburger #kjøtt #ost #hjemmelaget #grønnsaker #øl #Tuborg #mat #drikke

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg