Trylle frem lunch med rester fra i går

Påsken går mot slutten og det er på tide å begynne innstille seg på hverdag igjen. Dvs stå opp om morgenen, tusle ut og sette på kaffe, ordne seg litt og dra på jobb. Som jo er i stua.
Nåvel.. Siden det er siste dag i ferien tenkte jeg å kose meg til lunch i dag og taaaadaaaaa

Pizzarundstykker med pepperoni og jallacola 🙂

Lunchen lages med rester fra i går. Du trenger knapt være «Jokke» fra Pondus engang for å få til dette. Du starter med:

En kniv og 2 stk hele rundstykker.

Her har me juksa litt og har en kniv med 2 stk rundstykker delt opp i to. I disse surrete regneoppgaver på Facebook er det en glede å presentere en matteoppgave som er som den ser ut. 2 hele rundstykker blir hvor mange halve rundstykker? (svaret kan sendes på mail til [email protected]).

Neste steg er å smøre på pizzasaus, også fra i går. Guttungen lager alltid for mye så like greit å bruke opp dette istedenfor å tukle det til med ketchup og krydder og drit.

Så må pepperonien på. Pass på å legge like mange på hvert rundstykke ellers vil tusenvis av lesere med pepperoni-ocd få spasmer og ukontrollert leamus i øye, hode, skulder kne og tå kne og tå.

Ost må til. Jeg valgte i dag den raffe ostehøvelen som lager striper. Og jeg dundret til med hele 2 skiver på hvert rundstykke. Jeg vet, jeg er klin sprø.

Litt krydder må til. Og akkurat på dette tidspunkt kom jeg på at jeg hadde glemt å skru på ovnen…så ungkarsmetoden it is.. inn med plata og på med ovn samtidig. (det er sånn man lager wienerpølser og. På med kjele, vann og pølser samtidig. Når det koker er pølsene klare)

Varmeplater og grytekluter er klare. Grytekluter må du bruke ellers kan fingrene dine fort vekk se slik ut:

Og tro meg.. Det har du ikke noe lyst til. Ikke er det lett å kjøre til legevakten med ene handa stuck nede i en bolle med kaldtvann heller.

Prosessen med å åpne ovnsdøra, ta ut brett, legge over rundstykker på tallerken, sette brett tilbake, lukke ovnsdør og slå av ovn finner du nok ut av selv.
Rundstykkene tas ut når du føler osten har blitt som du vil ha den. Jeg gikk for en fondue-bløt variant.. men det er sikkert godt med ostesmørbrød-varianten og.
Det hele serveres med et stort glass med jallacola fordi guttebanden her har drekki opp alt annet i kjøleskapet.

PS… sånn ser det ut når jeg flytter handa litt vekk..

Taaadaaa… mat presentert av en crap-finger

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg