Heldige er vi som kan fyre med ved

…når norsk politikk har kjørt Norge i senk!

Det er ikke annet å si;

Norske politikere har kjørt Norge i senk hva gjelder strøm, strømavtaler og strømpriser.

Jeg vet ikke om politikerne rett og slett ikke skjønte hva de gjorde, eller om de i debatt etter debatt stod og løy Norge rett i ansiktet da de varmt gikk inn for Acer-avtalen.

Faktum er uansett at de har failet. De har satt i  gang noe uten å ha en backup-plan som tar fir seg situasjonen vi har nå.

Det er kanskje ikke så rart at Oslo-broilere vokst opp, og boende i, leiligheter i gårder synes at man skal forby alt annet enn strøm.. de har jo vokst opp med at varme er bare noe du får når du skrur på knotten på veggen.

Slik er det jo ikke for alle oss som bor i noe annet enn leilighetsgårder etc. Vi må fyre opp bolig selv. Vi har ikke sentralvarme inkludert i fellesutgifter. Vi bor heller ikke i stortingsleiligheter med fri strøm.

Spør du meg kan det «grønne skiftet» nå bare settes på park nede i kjelleren med en svær presenning over. Det å mene at Norge skal over på enda mer strøm nå er som å tro på julenissen, påskeharen, tannfeen, samt at politikere begynner svare skikkelig uten masse svada samtidig.

Det som skjer og har skjedd nå med strøm og strømpriser i Norge er et hån fra Stortinget over flere år mot det norske folk. Det er ikke bare denne regjeringen, eller den forrige, det er alle. Men, de som kan gjøre noe er den nåværende regjering.

Da holder ikke dagens strømstøtte. En mye kraftigere må til.. og den må være varig. Norge skal ikke bli styrtrike på bekostning av norske innbyggere basert på strømpriser.

Jeg er kjempeglad jeg kan fyre med ved jeg kjøpte i sommer og høst. Jeg er kjempeglad jeg har bio-olje på tanken.
Så heldige er det mange som ikke er. De må fyre med strøm. En politikk norske politikere har jobbet og jobbet for.. kun strøm..

Norske politikere har kjørt Norge i senk. Gitt fra seg kontrollen. Bevisst eller ikke. De må ta den tilbake.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg