Fastlegene = tidsbøller..!!

Monopolister på tid…!!

Nå kan jeg selvfølgelig ikke snakke om alle medlemmer av legestanden men jeg kan snakke om de jeg kjenner til av leger og gynekologer.. Jeg går ikke til gynekolog må vite men man hører da saker og ting… Det er jo feks ikke måte på hvor fjonge og flotte kontorer alle disse opphøyde medlemmer av folkerasen skal ha..med resepsjonister og resepsjoner og rød og blå venterom med og uten watercoolers.. Det svinses og svanses i gangene av leger og leginner samt enkelte som administrerer blodprøver og andre nødvendigheter..

Så.. Dusjet og ren og pen i tøyet er man på plass klokka 13.50 når timen er klokka 14.00… Må jo være ren og pen for legen/leginnen kan jo være en flott sak og man kan jo ikke sitte på kontoret dems å se sjuk og svak ut… Dette gjelder jo bare når du skal til dagvaktene for den mystiske fastlegen ser man jo sjelden noe til.. Skal man se fastlegen må man jo bestille time 3 uker før man vet man er sjuk…og det er det jo bare damene i Åndenes makt som får til… Sånn sett burde man bestille en time hos fastlegen og så ringe og utsette den hver mandags morgen inntil man faktisk trenger den.. Nåvel.. Timen klokka 14.00 blir raskt 14.40 innen man ser snurten til en lege..

Spesielt ille er det vel for dere damer og som skal til gynekologen.. For ikke bare er det slik at dere vil være rene og pene i tøyet..i tillegg må hvertfall god-blonde-trusa være på… Det skal gjerne stusses og ordnes litt slik at det ikke avdekkes et syn som får gynekologen til å tenke på en litt sliten puddelrocker med hengegeip og todagers på haka.. Og da er det jo ekstra synd med all denne ventingen..for venting betyr ekstra stubb.. Og så er det vel sånn at gynekologen ikke har spesielt lyst å leke “Indiana Jones og den glemte grotte” flere ganger om dagen heller… Så venting er ikke bare kjedelig..det er no dritt og..!!

Nåvel…. Denne ventingen på legestanden… Hvor mye koster dette samfunnet? Hvor mye koster det arbeidsgivere? Hvor mye koster det oss personlig? Er tiden dems mer verdt enn vår? Godtar vi sånt av en frisør? “Du skjønner…det kom inn en med en skikkelig hårkrise som jeg bare måtte ta så da får du bare vente”… NIX, da hadde vi snudd og gått til en annen..!! Legene er dessverre for oss monopolister..og i en særstilling hva gjelder andres forbruk av tid..

Jeg mener vi alle burde begynne å fakturere kontorene til fastlegene for ventetiden vi opplever.. Ingen andre steder godtar vi sånt sommel når en tid er avtalt..

Har du time klokka 14.00 og kommer inn 14.40… Send faktura på 40 min venting.. Da tenker jeg det blir mer turnover på venterommet….kanskje noen nyere blader og..

18 kommentarer
    1. Desverre et vanlig problem det der.. Har ofte ventet nesten 2 timer på min fastlege… til og med når jeg har hatt ø.hjelpstime kl 0800 som første pasient på kontoret har jeg måttet vente 10-15 minutt… merkelige saker. Hvis de bøtela fastlegene for venting kunne de sette ned bensinprisen og bygge nye motorveier 🙂

    2. Utsette timen hver mandag hadde jeg sansen for! Ikke at jeg har vært til lege på år og dag, for SÅ syk er man ikke at man trenger det! Men med helse attest for å få lov å kjøre bil i 10 år til, så må man jo stikke innom… Men fastlegen, nei den er aldri tilstede… vikarer er en fin ting der har jeg skjønt.

    3. Høhø, neste innlegg bør dreie seg om politikere og veisystemet. Blir vel noen timer i køsitting for samfunnet der også (altså oss, ikke politikerne, de finner alltid en snarvei). Kanskje legene har lært av politikerne? Min fastlege er forøvrig ok, men med den magen jeg har så har jeg også blitt hans beste kunde. Hm, kanskje jeg har blitt en VIP-Whip-pasient?

    4. Venting er ufattelig kjedelig… Men er redd jeg er en av dem som er med på å skape kø, jobber på en skole like ved legekontoret og må stadig ned med elever som på utrolige vis klarer å skade seg både her og der. Når du kommer med et gråtende barn som har vondt, er jeg veldig glad for at legen hjelper dem der og da… Men det blir fem min ekstra for dem som sitter på venterommet. Så de lure i kommunen vår bør sjekke værmelding før de bestiller time, når forholdene endelig ligger til rette for å sprenge lydmuren i akebakken, kan det bli noe venting på legekontoret… Men om de hadde byttet ut hjemmet og se og hør med FHM og Aktuell rapport på venteværelset, kunne det ha hjulpet?

    5. Tujanka: jeg tenker jo at legekontor bør ha folk nok.. En dagvakt.. Noen som tar seg av de akutte. Sånn som det er nå så er det jo alltid akutt..!!

    6. Fristende med mange kommentarer her, men som Stoltenberg sier “ingen kommentar”!
      Tror vi ses på søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg