Kulinarisk briljering…igjen..!

Denne gang, ikke bare 1 pizza men 3!!

Hvordan skal dette gå? Klarer han som før, altså i ungkarsdagene, hadde trøbbel med å sette ovnen på 225 grader uten å drikke seg fast ved kjøleskapet på veien å kokkelere ikke bare en hjemmelaget pizza men tre???

Ingredienser er klare.. Kjøttdeig av kylling/kalkun (det dyret skulle jeg likt å se), tomatpure, Dolmio pastasaus m/ekstra hvitløk, gulrøtter, Heiniken, gulost og diverse krydder… Om du nå sitter å klør deg i skolten -uten å få flis i fingen- og tenker “hvor i all verden er deigen da?”… Så kan du bare ta deg ei bolle, men ikke av denne deigen, for jeg er da ikke amatør… Pizzadeigen lages fra bunnen av… Ikke av meg selvfølgelig…det hadde jo vært en sensasjon…Neida.. Fruen i huset smeller sammen litt av kvart i ein bolle og set på maskina og vips ei stund seinare har me ein kladd med deig…

Så; first things first: Åpne Heinikenflasken og ta en god slurk og så sett igang med å steke kjøttdeigen av kyllkunen.. Samtidig som dette gjøres bråker den deigmaskinen jeg ikke får lov å røre noe grådig mens den lager deigen.. Jeg krydrer og koser meg og passer selvfølgelig på å ikke knele av tørste.. Det er viktig å passe på væskebalansen også under hardt press på kjøkkenet. Så kommer utkjevling av deig, plassering på stekebrett, tilkapping rundt kanter og klargjøring for utlegg av kjøtt på pizza…men først tomatpure selvsagt.. Man er da ikke dum heller.. Å smøre på tomatpure oppå osten ville jo bare være skandaløst…

Da alt er gjort er det bare å rive ost til toppingen på pizzaen.. For det ville jo strengt tatt se dumt ut med en ostekladd midt på.. Og her kommer den geniale greia jeg har finni på helt av meg selv…istedenfor å rive ost i en bolle…og så plassere på pizzaen..så riv den over brettet.. Mindre oppvask, mer effektivitet.. Hurra!!

Hvis så noen lurer på hvor det ble av gulrøttene jeg nevnte så var de bare et alibi i starten for å sikre at vegetarianerne fortsatte å lese nedover innlegget 🙂

Jeg garanterer at ingen gulrøtter kom til skade i løpet av denne kvelden !!

15 kommentarer
    1. Juhu – sikker oppskrift på Heineken! Men kjøttkalkun? Det der må være noe et fjærkre har funnet på, eh, det må være noe nytt – i sjakkverden kalles slikt en “Novelty” – gratulerer!

    2. Hahahaha! Så nå ut til å bli veldig bra! Her i heimen får jeg bare lov å lage deig og kutte grønnsaker. For selve komponeringen er det strenge rettnigslinjer, som jeg aldri husker.

    3. Husker for noen år tilbake sku vi ha nyttårsfeiring hos en venninne. Vi hadde begge små barn så en diger kalkun var ikkje helt greien ( kanskje vi burde satset på pizza?) Anyway da ble det kylkun faktisk. Smakte litt sånn……..ja vet ikkje fu(g)l er det ikkje det de sier når noe er litt sånn merksnodig?
      Var likssom hverken ene eller andre.
      Sånn kyllingkalkundeig er jo litt av hvert altså begge deler i en smørje som er usannsynlig tørt om man ikkje da har MAX med saus og dreper det med krydder så ingen smaker at det overhodet ikkje er kjøttdeig hahaha.
      Men fønker jo i sånne italienske greier som pasta og pizza og så føler vi oss litt sunnere.
      Tips til du skal lage lasagne
      gulrøtter eller raspet eple gir en supergod og veldig satig smak-så du var inne på noe :))

    4. det sa min mor til oss da vi var liten dvs hun sa vi fikk brune øyne og eg ville ikkje ha det,min søster gnafset gullerøtter og eg litt færre så hun har brune og eg grønne så det er helt sant, hadde eg spist mer her hadde eg fått brune altså 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg