Frelse levert på utgangsdøra…..

Hvor er klistremerket mot det?

Da jeg kom hjem i går så lå det en brosjyre på bordet… Denne brosjyren ble tatt imot av min yngste sønn på 10 år da en flokk med damer i mange forskjellige aldre gikk rundt på feltet der jeg bor, ringte på dører (banket på hos oss da fordi ringeklokka ikke virker) og da leverte/pushet en brosjyre til den som åpnet døren. Dette var da en brosjyre som skulle fortelle oss hvordan vi kunne bli frelst… At vi lever feil… At vi ikke lever riktig… Jeg går ut ifra at denne dørterroren skjer fordi det er Påske (trykk HER hvis du har gått glipp av mitt “derfor feirer vi påske” innlegg).. Vel, Påske eller ikke Påske gir i mitt hode ingen denne friheten… 

Dette er det jeg ikke skjønner med dere som kaller dere religiøse samme hvilken tro dere har…

Hvorfor føler dere at dere har rett til å komme på min dør og fortelle meg at jeg ikke lever riktig?

Hvem tror dere egentlig at dere er?

Hvorfor tar dere den friheten?

Hva ville dere følt om jeg kom hjem til dere og fortalte at dere lever feil?

Hvorfor kan dere ikke holde dere i deres “hus” og reklamere derfra?

Er dere så desperate at dere må sende kvinnelige leiesoldater ut for å frelse?

Hva i svarte mener dere med å innvadere mitt og min families privatliv og samtidig kritisere oss for vår livsførsel?

Mine barn skal vokse opp og finne ut av ting selv…

De skal ikke påvirkes av enkelte voksnes trang til å fortelle andre at de lever feil….

Jeg er ikke religiøs… Jeg tror ikke på noe..  Jeg tror på det livet jeg lever.. Jeg tror på det jeg ser, erfarer og føler… Jeg diskriminerer ingen… Jeg diskuterer og forklarer helt objektivt også kristendommen med mine barn om de lurer på noe….jeg tillegger de ikke mitt syn… Jeg har gode venner som heller ikke gjør det… Da forventer jeg for svarte at utenforstående heller ikke gjør det.

Hvis dere er så desperate etter å få folk inn i deres “hus”… Si dere har pizza til lunch… da er det fullt hus i lunchrommet her hvertfall…

God fredag !!

13 kommentarer
    1. De burde ikke snakke med barn som åpner døren, er det ikke voksne hjemme får de komme tilbake en annen gang.
      Jeg har noen damer fra Jehovas Vitne som kommer på døren min. De er bare søte, og jeg trøster meg med at de gjør det fordi de ønsker å være snill, så jeg også kan få vite hva som er riktig og hvordan man kan oppnå frelse, ikke for å oppnå poeng eller tjene penger 🙂

    2. birgitteogsjefene: Jeg forstår ikke hvorfor de skal på dører i det hele tatt… Om jeg ønsker å bli religiøs så vil jeg oppsøke den troens hus.. den troens tilhørere.. Jeg vil ikke ha de rennende på døra.. samme hvor koselige og snille de er.

    3. sjomannsfruen: Haha.. vel, jeg har sagt riiimelig klart ifra til de jeg har kunnet… men da jeg ikke er hjemme…og de begynner sende flokker med unger osv til å gjøre sånt.. da blir det vanskelig å få “tatt” alle…. 🙂

    4. Det er sant. Hos mamma var det de samme som gikk rundt i området med jevne mellomrom. Etter at jeg åpnet døren så kom de aldri igjen. De fortsatte å gå i nabolaget, men unngikk mamma sitt hus. haha.

    5. Jeg bryr meg ikke i det heletatt om disse mindre intelligente galingene. Har aldri opplevd at de har kommet på min dør, så jeg har ingen formening om de så langt. Hater derimot kristendommen og all annen form for religion. Synes det er rart noen fremdeles tror på dette tullet. Synes aldeles ikke barn skal bli tvungen til å lære om dette tøvet. Er ingen som lærer barn om ringenes herre eller harry potter lengre, og de historiene er for meg både mer interessange og mer sannsynlig at de har funnet sted.
      Nei til religion, ja til IQ!

    6. Jojo, men de er jo faktisk overbevist om at de gjør deg en tjeneste. Tror ikke de selv ser det som mer negativt det de gjør, enn om de hadde ringt på døren og tilbudt deg en skattefri million.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg