Nedleggelse av barneskoler….

Ringerike Kommune ledes av en gjeng korttenkte svadapratere..

Dette er Stranden Skole på Ask rett utenfor Hønefoss. Det er en såkalt fådelt skole med rundt 35-40 elever fordelt på 1-7 klasse. Ringerike Kommune har noen av disse skolene fordi kommunen er ganske geografisk utfordrende i forbindelse med å få barna samlet på større barneskoler. Politikerne i Ringerike Kommune har alikevel i går fattet vedtak om å legge ned denne skolen 1 august 2014 og la alle elevene få velge selv hvilke skole de da skal søke seg inn på… Vel, det er jo foreldrene som velger da..men dere skarpe hjerner der ute skjønner jo hva jeg mener… Jeg velger å videreføre noen ord fra en bekjent av meg og oppfordre alle foreldre som har barn på den nå vedtatt nedlagte Stranden Skole : Søk barna inn på Kirkeskolen! (Kirkeskolen er også en liten fådelt skole)..og se hva de samme skarpe politikerne da finner på av krumspring.. I kokkos-politikeres ånd så har de vel da allerede solgt Stranden Skole og må leie den tilbake for astronomiske summer årlig inntil andre alternativer finnes…

Den nærmeste “store” skolen for mange av Ask-elevene vil jo være Eikli Skole.

Eikli Skole er en sentrumsskole med 190 elever fordelt på 1-7 trinn + SFO. Det eneste aberet for Stranden-elever med å søke seg til denne skolen er jo at de samme tåkepraterne som sitter i styre og stell i Ringerike Kommune også sysler med å legge ned denne barneskolen og bygge en helt ny storskole ikke så langt unna. I 2012 så antok de at å bygge en skole for 450 elever ville koste i størrelsesordenen 250 millioner kroner… Jeg er kanskje dum…men noe sier meg at man kunne driftet mange mindre skoler ganske lenge for en tilsvarende sum…lønnsutgiftene ville jo ikke forandre seg noe…for du mister jo ikke jobben om du først har fått den i kommunen…da blir du rådgiver…eller rådmann…eller kommunalsjef..

Den neste “storskolen” elevene fra Stranden da kunne søke seg til er Hønefoss Skole.

Dette er altså Hønefoss Skole. Skolen er også en sentrumsskole. Skolen har 213 elever 1-7 trinn + 100 på SFO. Det eneste aberet for Stranden-elever med å søke seg til denne skolen er at de samme åndsamøbene som i går fattet vedtak om å legge ned Stranden Skole også fattet et prinsippvedtak om å legge ned Hønefoss Skole. Denne skolen blir riktignok ikke nedlagt før en annen barneskole, Ullerål, har blitt utbygd for å kunne ta imot 600 elever. Denne utbyggingen har ikke startet enda.

Nåvel kjære lesere og alle innbyggere i Ringerike Kommune.

Denne mannen og hans parti Arbeiderpartiet har styrt Ringerike Kommune sålenge jeg kan huske. Kjell Børre og hans forgjenger hipp-hipp-hurraa Kolbjørn har vært med på å kjøre Ringerike Kommune rett og slett i dass økonomisk og dermed få plassert kommunen på den berømmelige Robek-lista. Det betyr at man må ha godkjenning fra Kommunal- og Moderniseringsdepartementet før man kan ta opp lån eller inngå langsiktige leieavtaler. På godt norsk betyr det at du er blakk som ei kjerkerotte og må spørre mamma om penger til is…

Men, den gode nyheten er jo sånn sett at siden Børremann og gjengen ikke har 500 millioner eller mer til å bygge skoler og kirker så tror jeg at effekten av disse vedtakene som nå har blitt tatt kanskje ikke merkes på lenge lenge enda… Påbygg Ullerål og nybygg Benterud…i kommunalt tempo… Blir vel omtrent ferdig samtidig med Ringeriksbanen og ny E16 tenker jeg…

Jeg mistenker rett og slett at politikerne i Ringerike Kommune med Kjellemann i spissen ble dritnervøse av å bli stilt til veggs av å faktisk måtte jobbe for å få til noe ringeriksfolket vil ha…nemlig rundkjøringer gjennom hele Hønefoss samt et nytt Hønenkryss… Da ville jo politikerne måtte jobbe istedenfor å måle omkretsen på karbisene fra Stjernegruppen de får på møter de sitter å sanker overtidsbetaling og møtegodtgjørelse for… og dermed så fant de ut at de skulle lage noen brennheite saker og fatte noen støyfulle vedtak som lager masse grums og mas i lokalmiljøet og dermed slippe å sette seg ned å forberede seg på det som kommer fra Statens vegvesen i løpet av sommeren… LES HER

jaja… det er fredag og masse floskelprat i lokalpolitikken…

Jeg…

Jeg tar meg en treningsøkt før terrassen inntas med en duggfrisk montert i handa…

God fredag 🙂

#skole #kommune #ordfører #rådmann #robek #nedleggelse #jobb #penger #økonomi

5 kommentarer
    1. Jeg er av den oppfatning at ALLE kommuner er ledet av korttenkte svadapratere! Når skal man legge ned en politiker? Jeg stemmer for fellingstillatelse av alle politikere! I mellomtiden kneler jeg i bønn, den 23. mai 1906 gikk nemlig vår eneste store landsfader bort. Henrik Ibsen gikk inn i evigheten klokken 1430 den dagen. Ok, så kan jeg vente et par timer pluss med knelingen. Eller kanskje, kanskje jeg skulle heller gå for en aldri så liten gravøl? Jo, det gjør jeg, av en pussig grunn ble jeg nyss litt tørst!

    2. Du og jeg skulle sittet på tinget og i alle kommunestyrer, men vi har vel ikke tid 😉 Hold deg fast i glasset, det skal jeg og gubbe lilla når ungene er hentet til overnatting hos mormor/morfar 😀 Skål for det meste og hils 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg